Warning: Use of undefined constant EDD_PLUGIN_FILE - assumed 'EDD_PLUGIN_FILE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/maharatnews/domains/maharatnews.com/public_html/wp-content/plugins/Fonts/font-uploader.php on line 59
ارائه بیش از ۳۰۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستائیان و عشایر خوزستان - مهارت نیوز آخرین اخبار مهارتی

ارائه بیش از ۳۰۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستائیان و عشایر خوزستان

ارائه بیش از ۳۰۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستائیان و عشایر خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از ارائه بیش از ۳۰۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به روستائیان و عشایر در شش ماهه نخست سال خبر داد.

شهرام ملائی هزاروندی، با اشاره به آموزش های مهارتی ارائه شده برای یکی از گروه های هدف، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و نگه داشت سرمایه های انسانی و جلوگیری از مهاجرت روستاها به شهرها و ایجاد اشتغال، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، برای روستائیان، ۲۶۳ هزار و ۹۸۹ نفرساعت، دوره های مهارت آموزی اجرا شد.

زنبور داری

وی ادامه داد: همچنین در بخش عشایر، ۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد. عمده این آموزش های در بخش های خدمات، کشاورزی، دامداری، پرورش زنبور عسل، باغبانی و… اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه مجموعا ۳۰۴ هزار و ۵۵۴ نفرساعت آموزش های مهارتی ارائه شده است، عنوان کرد: عمده آموزش‌های ارائه شده به روستائیان و عشایر، در دو بخش مشاغل سنتی و نو است. هدف آموزش مشاغل نو و از سویی، احیا مشاغل سنتی، نگه داشت و آموزش به نسل جدید است.

ملائی هزاروندی یادآور شد: دوره های مهارتی سازمان فنی و حرفه ای ویژه روستائیان و عشایر، تماما رایگان است و افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند از آن بهره مند شوند.

Rate this post
حتما بخوانید:  ارتقای دانش های مهارتی و رسانه ای است
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *