رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ۳۲۶ فرصت شغلی مهارت محور کم هزینه در کشور احصا شده است

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت توسعه آموزش های مهارتی در بخش مشاغل جدید گفت: امسال ۳۲۶ فرصت شغلی مهارت محور و کم هزینه در کشور احصا شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حسینی نیا، روز دوشنبه در بازدید از روند آماده سازی نمایشگاه فرصت‌های شغلی که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در حسن آباد کرج برگزار شد، گفت: شکل دهی این مشاغل به سرمایه کم  تا رقم حدود ۱۰ میلیون تومان نیاز دارد که ابزار کار برخی از مشاغل نیز با ۵۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  بیان کرد: در صنعت پتروشیمی  اگر بخواهیم یک شغل ایجاد  کنیم باید بیش از ۲ تا سه میلیارد تومان هزینه پرداخت شود اما در مشاغل مهارت محور نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نیست.
وی افزود: برای مثال تنها ابزار کار رشته مهارتی آینه کاری، الماس بر است و بقیه  هنر و توانمندی است که استادکار می تواند با آن یک شغل ابرومند ای را داشته باشد.
حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: این روزها بحث اشتغال برای بسیاری از خانواده‌ها دغدغه محسوب می‌شود درحالی که فرصت‌های شغلی وجود دارد که مهارت محور است و به سرمایه چندانی نیاز ندارند.
وی  گفت: نمایشگاه‌هایی در کل کشور برای معرفی مشاغل یادشده برپا می‌شود و شهروندان می‌توانند در این نمایشگاه‌ها با نمونه مشاغل آشنا شوند.
حسینی نیا،  با اشاره به حضور  مراکز مشاوره شغلی و صندوق‌های کارآفرینی نیز در نمایشگاه‌ فرصت های شغلی مرکز تربیت مربی کشور گفت: در این نمایشگاه مهارت های مختلف برای هدایت جوانان به سمت مهارت آموزی به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه فرصت های شغل مهارت محور کم سرمایه بر با هدف اشتغال جوانان جویای کار و با همکاری مراکز آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان های تهران و البرز در زمینه های آموزش صنایع دستی، غذایی، گیاهان دارویی، فناوری های رایانه دایر شده است.
استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای تعداد هشت مرکز دولتی آموزش مهارت با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

Rate this post
حتما بخوانید:  هم افزایی در اجرای آموزش‌های حوزه حفاظت فنی و ایمنی کار و توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *