رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشوراعلام کرد؛توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای سیاست دولت مردمی سیزدهم

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشوراعلام کرد؛توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای سیاست دولت مردمی سیزدهم

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با اشاره به اجرایی شدن سه طرح ملی در سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، گفت: یکی از این طرح‌ها با عنوان نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آنها در مدت ۶ ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات(IT) آموزش داده می‌شود که در کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا در سفر به تفت و بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بیان کرد: به همین منظور این سازمان در نظر دارد دوره هایی خاص ِدانشجویان، درقالب ۱۸ واحد و ۵۰۰ ساعت آموزش تعریف کند و هر دانشجو مهارت های مرتبط با رشته دانشگاهی خود را بیاموزد که این طرح آخرین مراحل تصویب را در وزارت علوم می گذراند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در عصر حاضر حکم چاه های نفت را دارد، افزود: ارزش افزوده بالا بدون نیروی انسانی توانمند و ماهر محقق نمی شود و این سازمان دارای ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی در کشور می باشد که نیازمند تلاش بیشتر در به‌روز رسانی علمی و تکنولوژی های مهارتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اعتبارات مصوب سفرهای رییس جمهور و دولت به استان ها در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای اذعان کرد:اختصاصی سازی درآمدهای سازمان نیز می تواند سبب افزایش درآمدها برای تأمین حقوق مجموعه و تجهیزات شود.وی تصریح کرد: این افراد پس از آموزش به مدت سه ماه در پارک های علم و فناوری دوره کارآموزی را می گذرانند و پیش بینی ما این است که بسیاری از آنان در همان پارک های علم و فناوری مشغول کار شوند.

حتما بخوانید:  پیام معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌مناسبت هفته ملی مهارت؛

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در برخی رشته‌های این سازمان تا 45 درصد ورودی‌ها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که به دنبال مهارت آموزی برای کسب درآمد هستند.

حسینی نیا افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی طرح دیگر این سازمان است که به تعداد یک نفر یا بیشتر کارآموزی درمحیط کار انجام می شود.وی توسعه آموزشگاه های آزاد را از دیگر سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد و گفت:حتی کارگاه های دولتی را بدون دریافت هزینه دراختیار آموزشگاه های آزاد قرار می دهیم،زیرا نگاه سازمان بر گسترش چتر آموزشی در سراسر نقاط کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد:مسلماً در هر روستایی نمی توان مرکز آموزش فنی و حرفه ای ایجاد کرد ولی می توان از ظرفیت آموزشگاه های آزاد برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای بهره برد.

توسعه مهارت آموزی به سربازان، معلولان، مددجویان، زنان سرپرست خانوار،روستائیان و کشاورزان از دیگر برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که حسینی نیا از آنها یاد کرد.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *