کسب آموزش های مهارتی کلید توانمندسازی و اشتغال معلولان است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کسب آموزش های مهارتی، کلید توانمندسازی و اشتغال معلولان است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور «غلامحسین حسینی نیا»، در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کسب آموزش های مهارتی را کلید توانمندسازی و اشتغال معلولان برشمرد.

انعقاد تفاهمنامه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور «غلامحسین حسینی نیا»، در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کسب آموزش های مهارتی را کلید توانمندسازی و اشتغال معلولان برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان اینکه معلولیت ناتوانی و محرومیت نیست، گفت: از آنجایی که عدالت، صفت مشخصه خداوند می باشد؛ به طور حتم خداوند به این عزیزان، هوش و استعدادهای دیگری داده است و وظیفه ماست که این استعدادها را شناسایی و آنها را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: معلولان به واسطه عدم مهارت های حرفه ای، مددجویی و عدم تأمین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده، بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب های فردی و اجتماعی قرار دارند.

معاون وزیر کار، کلید رشد تولید را مهم ترین اصل آموزش های فنی و حرفه ای  دانست و بیان داشت: آماده‌سازی بیش از ۱۰ عنوان محتوای الکترونیکی به‌منظور اجرای آموزش های تلفیقی در خصوص “مهارت‌آموزی الکترونیکی ویژه افراد دارای معلولیت”، تهیه و تدوین استاندارد سالمند یاری و مراقبت جسمی از سالمند با اولویت سالمندان معلول؛ برنامه‌ریزی و اجرای دوره آموزشی “روش‌های نوین آموزش برای افراد با نیازهای ویژه” توسط مرکز ملی تربیت مربی برای تمامی مربیان دارای کارآموز معلول در سراسر کشور و … از جمله اقدامات این سازمان در این حوزه بوده است.

حتما بخوانید:  احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشترک ایران و ارمنستان در دستورکار قرار گرفت

وی خدمت به این قشر را ثواب انسانی و اخلاقی خواند و اظهار داشت: نگاه ما به اجرای این تفاهم نامه، نگاه اعتقادی و وظیفه بزرگ است و برای برکت به کار، نگاه متفاوت داریم و تمام وقت، انرژی و توان خود را می گذاریم و به صورت ویژه فعالیت می کنیم.

حسینی نیا، با اشاره به نقش آفرینی در تعلیم و تربیت این عزیزان، خاطرنشان ساخت: فقدان مهارت‌های موردنیاز بازارکار، نقش بسزایی در این زمینه ایفا می‌کند و در حقیقت کسب مهارت‌های متناسب با شرایط آنها در ایجاد و پایداری اشتغال، حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه همکاری که به امضای «غلامحسین حسینی نیا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و «طریفی‌حسینی»  معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در ارائه خدمات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد مشارکت و همکاری ‌های علمی، آموزشی و مهارتی چند جانبه‌ی هم‌افزا در جهت ارتقاء توان اشتغال‌ پذیری دانش‌آموزان و هنرجویان با نیازهای ویژه و همچنین ارتقاء توانمندی هنرآموزان مدارس استثنایی، منعقد شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *