رشد تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی

معاون وزیر کار اعلام کرد:

رشد تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی

غلامحسین ساعدی نیا

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش مراکز جوار و بین کارگاهی در دو سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۴ میلیون نفر ساعت آموزش به متقاضیان مهارت آموزی و کارجویان در سال جاری ارائه خواهد شد.

غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، کسب مهارت‌های متناسب با نیاز بازار را در ایجاد و پایداری اشتغال موثر خواند و گفت: تاسیس و راه اندازی مراکز مهارت آموزی در دانشگاه‌ها موجب توانمندسازی و کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در دو سال دولت سیزدهم گفت: تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در دو سال اخیر از ۵۰۰ مرکز به بیش از ۳۲۰۰ مرکز رسیده که بیانگر اهتمام سازمان در جهت توسعه امر مهارت آموزی و تربیت نیروهای توانمند و ماهر در صنایع و صنوف است.

معاون وزیر کار تصریح کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری بر ضرورت آموزش مهارتی کارگران تاکید فرمودند، بر همین اساس در سازمان آموزش فنی و حرفه ای تلاش شد تا در راستای اجرای نهضت ملی مهارت‌آموزی، در جهت آموزش نیروهای شاغل در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی گام برداریم.

حسینی نیا با تاکید بر ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار افزود: بنگاه‌ها و صنوف باید تقاضای خود را برای تامین نیروی ماهر اعلام کنند تا از طریق تربیت نیروهای کارآمد بتوان مسیر اشتغال را هموار کرد.

معاون وزیر کار ضمن اشاره به اجرای نهضت ملی مهارت آموزی اظهار کرد: نهضت ملی مهارت‌آموزی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب شکل گرفته و موجب افزایش سطح توان سرمایه‌های انسانی از طریق مهارت آموزی می‌شود.

حتما بخوانید:  رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشوراعلام کرد؛توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای سیاست دولت مردمی سیزدهم

وی در پایان از بهره‌مندی ۴ میلیون نفر از آموزش‌های مهارتی تا سال ۱۴۰۶ خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به شکل گیری نهضت ملی مهارت آموزی چهار راهبرد اساسی را در سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین کرده‌ایم و در برنامه‌های امسال نیز پیش‌بینی شده ۴ میلیون نفر ساعت آموزش باید توسط بخش‌ خصوصی و دولتی به متقاضیان مهارت آموزی و کارجویان ارائه شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *