۲ هزار و ۳۴۴ نفر سوادآموز در خراسان جنوبی شناسایی شدند

سید علی حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: این نفرات توسط آموزش دهندگان آزاد در سطح شهرستان شناسایی شدند و در قالب سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال مشغول به یادگیری هستند.

کتاب

وی گفت: اکنون ۱۶۳ معلم و آموزش دهنده نهضت سوادآموزی با حداقل مدرک کارشناسی در قالب ۱۷۱ کلاس درس ارایه خدمات سوادآموزی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی استان به بیش از ۹۸ درصد رسیده است گفت: تلاش می‌کنیم نرخ باسوادی را با برگزاری دوره‌های فعلی به ۱۰۰ درصد برسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال برای سوادآموزی آموزش سه هزار نفر است افزود: برگزاری سه دوره آموزشی با حضور افرد کم‌سواد و بی سواد و فراگیری آموزش‌ها در مراکز یادگیری مشارکتی استان در سال جاری ادامه دارد که پیش بینی می‌شود از این تعداد هزار نفر در دوره سوادآموزی، ۷۰۰ نفر دوره تحکیم، هزار و ۳۰۰ نفر نیز در دوره انتقال آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس حلقه‌های کتاب‌خوانی، مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه انشا نویسی و دیگر برنامه‌های جانبی در کلاس‌های سوادآموزی استان در طول سال برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یک مرکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان مرکزی بیرجند داریم که علاوه بر سوادآموزی، به ارائه مهارت‌های اساسی زندگی و شغلی نیز می‌پردازد.

حتما بخوانید:  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان باید دغدغه اول همه مسئولان کشور باشد

۱۸ شهریور مصادف با هشتم سپتامبر، روز جهانی سوادآموزی است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *