اختصاص اعتبار سفر رئیس جمهور برای مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

استاندار خبر داد:

اختصاص اعتبار سفر رئیس جمهور برای مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

سخنرانی

استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سفر اول و دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اختصاص یافته است.

جواد قناعت روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مهارت استان خراسان جنوبی افزود: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی (شهریور ۱۴۰۰) یکصد میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافت که تخصیص آن ۱۰۰ درصد بود.

وی بیان کرد: همچنین در سفر دوم (آذر پارسال) ۳۰۰ میلیارد ریال برای آموزش فنی و حرفه‌ای استان در نظر گرفته شده که از این مبلغ یکصد میلیارد ریال برای تکمیل مراکز فنی و حرفه‌ای طبس و زیرکوه و ۲۰۰ میلیارد ریال هم برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه برای ایجاد اشتغال در حوزه فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شد که از این مقدار یکصد میلیارد ریال آن جذب شد، در سال جاری هم مبلغی برای این منظور اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: از آفت‌های پیشرفت و توسعه این است که مهارت را جدی نگرفته‌ایم و آینده، توسعه و پیشرفت از آن افراد و جامعه‌ای است که حرفه و مهارتی را بیاموزند.

قناعت گفت: دولت سیزدهم به مهارت آموزی توجه ویژه دارد و در استان خراسان جنوبی هم به موضوع مهارت و کارآفرینی توجه ویژه شده است.

وی افزود: اقدامات زیرساختی شاخص در دولت سیزدهم علیرغم بدهی‌های به جا مانده از گذشته و برخی مشکلات اقتصادی شروع شده و در دست انجام است و یکی از کارهای زیرساختی کشور، کمک به توسعه آموزش است.

حتما بخوانید:  فراهم شدن زمینه اشتغال زنان در قالب دوره های تک درس، تک پودمان و دوره های آزاد دانشگاه جامع علمی کاربردی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتقال آب به خراسان جنوبی و راه آهن از سالیان قبل به مطالبه عمومی تبدیل شده است گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های مستمر و تامین اعتبار لازم، این ۲ طرح شاخص در مسیر اجرا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: طرح احداث راه آهن خراسان جنوبی از محل تهاتر نفتی تامین مالی شده و طرح انتقال آب از دریای عمان به استان نیز در مرحله مسیریابی است.

در این آیین با حضور استاندار خراسان جنوبی از ۲۴ برگزیده المپیاد و جشنواره مهارت حائز رتبه‌های ملی و استانی تجلیل شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف اطلاع از روند برگزاری دوره‌های آموزشی، از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران بیرجند بازدید کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *