ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایلام

ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

حمیدرضا رئیسی” روز چهارشنبه اظهار کرد: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع بوده و بیش از ۱۹ گروه را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، معتادان بهبود یافته، افراد کم سواد و جویای کار و حتی زندانیان اشاره کرد.

جلسه کارگاهی

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در قالب سه هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با اعلام اینکه آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب و فعالیت در پروژه‌های نفت و گاز استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، یادآور شد: در این بخش و در حوزه نفت تاکنون ۳۰۰ نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده و ۲۰۰ نفر در حال آموزش هستند.

رئیسی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه استانداری ایلام، وزارت نفت و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اولویت به کارگیری نیرو در پروژه‌های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای در این دوره‌هاست.

وی با اشاره به عناوین کسب شده در مسابقات ملی مهارت در بخش‌های جوانان و نوجوانان تاکید کرد: در این حوزه جوانان شایسته ایلامی ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و چهار دیپلم افتخار را در مسابقات ملی مهارت طی سال گذشته کسب کردند.

حتما بخوانید:  ۱۷۰۰ معلم جدید برای سال تحصیلی آینده در زنجان نیاز است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام اضافه کرد: طی هفته آینده همزمان با هفته ملی مهارت، کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چوار، هلیلان، مرکز مهارت‌آموزی پادگان شهید فرجیان‌زاده و سه مرکز TMC در دانشگاه‌های پیام نور استان افتتاح خواهند شد.

به گفته رئیسی، در این ایام( هفته ملی مهارت)، مرکز دانشگاه باختر و دانشگاه فنی پسران، کارگاه هوش مصنوعی و کارگاه ابزار دقیق افتتاح و نمایشگاه مهارت نیز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام برگزار می‌شود.

۱۴ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با بیش از ۱۶۰ کارگاه آموزشی در ایلام فعال است.

این مراکز در ۲۸۸ حرفه و چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان مهارت آموزی در استان هستند.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *