۱۷۰۰ معلم جدید برای سال تحصیلی آینده در زنجان نیاز است

۱۷۰۰ معلم جدید برای سال تحصیلی آینده در زنجان نیاز است

معلم و دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس برآوردها برای سال تحصیلی آینده بیش از هزار و ۷۰۰ معلم جدید برای کلاس‌های درس در این استان نیاز است.

علی اسماعیلی حدود هزار و ۱۷۰ نفر از این نیروهای مورد نیاز از طریق آزمون های استخدامی و همچنین خروجی دانشگاه فرهنگیان تامین خواهد شد.

اسماعیلی گفت: بخش دیگری از نیازهای آموزش و پرورش استان نیز از طریق اضافه کاری شاغلان و دعوت به همکاران بازنشسته جبران می شود.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان از حیث میزان کمبود معلم با وجود کاستی هایی که در این بخش دارد، بالاتر از میانگین کشوری است و از نظر کمبود نیروی انسانی شرایطی به مراتب بهتر از برخی استان ها دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی آینده برای مقطع ابتدایی ۶۵۰ معلم، برای متوسطه اول ۵۹۰ معلم، برای متوسطه دوم ۳۹۰ معلم و برای هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز حدود ۱۰۰ معلم جدید نیاز داریم.

اسماعیلی افزود: در آزمون استخدامی اخیر آمورش و پرورش، هزار و ۹۸۳ نفر در استان شرکت کردند که قرار استت ۳۴۶ نفر از آنان پذیرفته شوند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ معلم در مدارس استان فعالیت دارند.

Rate this post
حتما بخوانید:  محققان کره ای نوعی زبان مصنوعی با قابلیت تشخیص شیرینی ابداع کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *