برگزاری اختتامیه جشنواره کتاب رشد

همزمان با رونمایی اعلان (پوستر) بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد با شعار «کتاب خوب، آینده خوب»، اعلام شد اختتامیه این جشنواره روز شانزدهم اسفند برگزار می‌شود.

جشنواره رشد

به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب رشد، در بیست‌ویکمین دوره‌ جشنواره کتاب رشد علاوه بر ۱۴ محور اصلی در قالب سه بخش: آفرینش‌های ادبی (شامل: شعر کودک و نوجوان؛ داستان هویت کودک؛ داستان شایستگی کودک؛ داستان آموزشی کودک؛ داستان نوجوان؛ خاطره و مستندنگاری؛ تصویرگری کتاب)، مطالعات پژوهشی و تبیینی (شامل: مطالعات تاریخی؛ مطالعات فرهنگی و اجتماعی؛ مطالعات دینی؛ علوم تربیتی و روان‌شناسی) و کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی (شامل کتاب‌های دانش‌افزایی؛ علوم کاربردی و مهارتی؛ تفکر و سبک زندگی)، فراخوان جوایز ویژه این دوره از جشنواره در دی‌ماه ۱۴۰۲ منتشر شد و ناشران، نویسندگان و مترجمان آثار خود را در محورهای هویت دینی، هویت ملی و انقلابی، هویت خانوادگی و کسب شایستگی‌های فردی و اجتماعی در تربیت نسل آینده‌ساز ایران اسلامی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

«دستِ بوسیدنی»، «ایران و افتخار»، «روشنا»، «معنای زندگی» و «رسم زندگی»، پنج محور جوایز ویژه جشنواره در دوره بیست‌ویکم است.

رویداد «کتاب‌نما» به‌عنوان یک رویداد فرامتنی در حوزه گفتمان‌سازی،‌ ترویج و حمایت از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در پنج پویش: «کتاب‌نشان» در قالب عکس و تصویر، «کتاب‌جو» در قالب سامانه‌ها، کانال‌ها، صفحات مجازی و نرم‌افزارهای کاربردی، «کتاب‌بین» در قالب فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، نماهنگ و پادکست، «کتاب‌ران» با موضوع ایده‌پردازی و ارائه راهکارهای نوین و «کتاب‌یار» در قالب ابزارهای کمکی، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌وارسازی کتاب، از جمله رویدادهای برگزارشده در این دوره از جشنواره است.

حتما بخوانید:  برنامه دولت برای رونق اشتغال در مازندران

همچنین پویش «کتابخوانی کتاب‌های دارای نشان رشد» از دیگر رویدادهای بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد است که کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق کانال این جشنواره در پیام‌رسان شاد در این رویداد شرکت و آثار خود را ارسال کنند.

زینب قانعی و محمد آذرفر طراح پوستر این دوره از جشنواره ملی کتاب رشد هستند.

آیین اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان فرهنگی کشور و ناشران و اهالی کتاب در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *