برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در جزیره خارگ

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در جزیره خارگ

تفاهم نامه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جزیره خارگ، تفاهم نامه‌ای با شرکت‌پایانه‌های نفتی ایران به امضا رسید.

عبدالمجید دراهکی روز شنبه در حاشیه آئین امضا این تفاهم‌نامه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه کارگاه‌های آموزشی فعال می‌شوند و نیروهای جوان جویای کار مستقر در جزیره خارگ متناسب با نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی آموزش می‌بینند.

وی افزود: آموزش‌ها بیشتر در حوزه جوشکاری، برق صنعتی، لوله‌کشی صنعتی، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: بخش دیگری از آموزش‌ها برای بانوان است تا بتوانند بعد از کسب آموزش و مهارت، محصولی را تولید کنند.

وی عنوان کرد: اگر چه در حوزه بانوان نیازمند نیازسنجی دقیق برای ارائه آموزش‌های کاربردی هستیم ولی در گام اول، برگزاری کلاس‌های معرق‌کاری، صنایع دستی و حوزه‌های سنتی بومی بخش خارگ را پیش‌بینی کرده‌ایم.

دراهکی گفت: براساس این تفاهم‌نامه در سال اول ظرفیت آموزش رایگان برای ۵۰۰ متقاضی مرد و ۵۰۰ زن فراهم شده است.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز گفت: دوره‌های آموزشی با توجه به تاکید وزیر نفت مبنی بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود.

عباس غریبی افزود: دوره‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شوند، که مقدمه‌ای برای مهارت‌آموزی افراد جویای کار در جزیره خارگ خواهند بود.

وی گفت: بنا داریم با برگزاری این دوره‌ها نیروهای جوان را توانمند کنیم تا در اولویت جذب و استخدام در شرکت‌های نفتی خارگ قرار بگیرند.

حتما بخوانید:  افزون‌بر ۲۵۰ دوره مهارتی در هرمزگان برای اوقات فراغت تابستانه پیش‌بینی شده است

جزیره خارگ یکی از مهمترین مناطق اقتصادی کشور برای صادرات نفت است که جوانان بومی انتظار دارند در فرصت‌های اشتغال این جزیره سهم بیشتری داشته باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *