برگزاری همایش نظام جامع آموزش مهارتی با هدف مشارکت بخش خصوصی در ارائه آموزش‌ها

برگزاری همایش نظام جامع آموزش مهارتی با هدف مشارکت بخش خصوصی در ارائه آموزش‌ها

کار گروهی

همایش «نظام جامع آموزش مهارتی؛ مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی» روز یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

اصغر کشتکار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر افزود: همایش نظام جامع آموزش مهارتی، مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی از سلسله نشست های تخصصی کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور است که با حضور صاحبنظران، متخصصان، مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این همایش و نشست های تخصصی آن در راستای برگزاری کنگره مذکور فرصت مغتنمی است تا با طرح مدلی تحولی به تبیین نقش نظام آموزش عالی علمی کاربردی در دستیابی به اشتغال پرداخت.

مصاحبه کردن

دبیر علمی همایش نظام جامع آموزش مهارتی، مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی همچنین گفت: در این نشست، دانشگاه جامع علمی کاربردی میزبان صاحبنظران و متخصصان این موضوع خواهد بود که با مشارکت موثر به بحث و تبادل نظر و تبادل تجارب و اطلاعات حول موضوعات همایش می پردازند.

بر اساس برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی ۳۰ درصد از آموزش عالی کشور را شامل می شد اما طی سالیان گذشته تنها ۹ درصد این هدف محقق شده است.

هدف از تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تقویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه است و مهمترین وجه تمایز آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ با سایر دانشگاه‌ها، مهارت آموزی دانشجویان است. فارغ التحصیلان این دانشگاه نیاز به آموزش بدو خدمت ندارند و از لحظه ورود به محیط کار، توانایی انجام کار را خواهند داشت.

حتما بخوانید:  مهارت‌آموزی ابزاری برای پیشرفت کشورهاست

همچنین در این دانشگاه باید به آموزش‌ها به صورت توسعه کیفی، هدفمند، پایدار، داخلی و بین‌المللی توجه شود و پیشرفت، ارتقا و ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و مهارت محور مدنظر باشد.

ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای است که می‌تواند از طریق ارائه آموزش‌های عالی شغل محور، برای ایجاد اشتغال مولد و کمک به رفع معضل بیکاری در زیست بوم اشتغال کشور نقش آفرینی کند.

علاوه بر دانشگاه علمی کاربردی، دستگاه‌های دیگری نیز متولی مهارت آموزی در کشور هستند که از جمله آنها می‌توان به هنرستان‌ها و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *