تجربه موفق فارس در نخستین سال راه‌اندازی هنرستان‌های جوارکارگاهی

تجربه موفق فارس در نخستین سال راه‌اندازی هنرستان‌های جوارکارگاهی

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس گفت: این استان در نخستین تجربه راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته و جوارکارگاهی در امسال عملکرد موفقی داشته و ۶ هنرستان کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای از ابتدای مهر امسال پذیرای دانش‌آموزانِ علاقمند شد.

یحیی علیرضاپور افزود: از ابتدای امسال نخستین هنرستان جوار کارگاهی در لامرد آغاز به کار کرد و ۲۵ دانش‌آموز پسر در رشته آلومینیوم آغاز به تحصیل کردند که با توجه به نزدیکی این شهرستان به عسلویه به عنوان قطب صنعتی کشور، اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: ایجاد رشته فنی و حرفه‌ای جوارکارگاهی خدمات پس از فروش خودروهای سبک نیز از مهر امسال در شیراز راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان درس‌های عملی خود را در نمایندگیهای سایپا می‌گذرانند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ۲ هنرستان دخترانه و پسرانه نان، شیرینی و شکلات در مرکز فارس از دیگر هنرستان‌های جوار کارگاهی است که با همکاری بخش خصوصی به سرانجام رسید.

علیرضا پور یاداور شد: ۲ هنرستان هنرهای زیبای دخترانه در شیراز و لارستان برای نخستین بار در فارس آغاز به کار کرده که در مجموع حدود ۷۰ دانش‌آموز در رشته‌های نمایش، گرافیک و موسیقی پذیرش کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت هنرستان‌های جوار کارگاه یا کارخانه در مهارت آموزی و اشتغال‌زایی در جامعه، اظهار کرد: لازم است چنین هنرستان‌هایی با همکاری اصناف، کارخانه‌ها و شهرک صنعتی در فارس توسعه یابد و مذاکراتی جدی نیز در این زمینه در حال انجام است.

Rate this post
حتما بخوانید:  افزون‌بر ۲۵۰ دوره مهارتی در هرمزگان برای اوقات فراغت تابستانه پیش‌بینی شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *