تعریف چهار کلان پروژه؛ راهکار وزارت مردم برای رسیدگی به مطالبات ملی

تعریف چهار کلان پروژه؛ راهکار وزارت مردم برای رسیدگی به مطالبات ملی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تعریف چهار کلان پروژه در وزارت مردم برای رسیدگی به مهم‌ترین مطالبات مردم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، «ضرغام صادقی» درحاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم گفت: خوشبختانه پس از استقرار و روی کارآمدن دولت سیزدهم همه دولتمردان بویژه دکتر عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متناسب با مطالبات، انتظارات و جهت دهی‌های دولت سیزدهم تلاش های بسیار ارزشمندی انجام و تاکنون بیش از ۲۰۰ اقدام متناسب با انتظارات مردم عزیز انجام شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت مردم افزود: این کلان پروژه‌ها جزو مطالبات جدی مردم و دولت انقلاب است؛ دولتی که در گام دوم متولی امور شده و متناسب با ذائقه و نیازهای مردم و همچنین راهنمایی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارد.

وی اشتغال را اولین و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جدی مردم عنوان کرد و گفت: متناسب با نیاز اشتغال مردم تلاش شده تا زیست بوم ملی اشتغال طراحی شود که در این راستا بیش از ۷۰ دستگاه و متولی امر در شورای‌عالی اشتغال در تلاش هستند تا این برنامه مهم را طراحی و عملیاتی کنند.

صادقی افزود: حاصل این طرح تحقق یکی از وعده‌های مهم دولت سیزدهم یعنی اشتغال بالای یک میلیون نفراست.

وی گفت: هر هفته به صورت منسجم و جدی نشست‌های مربوطه برگزار می‌شود و شورای متناسب با این مأموریت‌ها برای پیگیری‌ها طراحی شده است.

حتما بخوانید:  تشریح جزئیات تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت مردم؛بسیاری از مجوزهای مشاغل خانگی آنی صادر می شود

معاون امورمجلس، حقوقی و استان‌های وزارت مردم با اشاره به دومین کلان پروژه وزارت مردم یعنی مدیریت یکپارچه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تابعه این وزارتخانه، ادامه داد: تلاش شده است تا با یک کار علمی، مدیریتی منسجم و یکپارچه انجام شود تا بتوان از ظرفیت شرکت‌های تابعه یک آورده مناسب و اقتصادی برای کمک به سایر بخش‌های تحت مدیریت وزارت مردم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سومین کلان پروژه مهم این وزارتخانه که شخص دکتر عبدالملکی به صورت جدی و مستمر پیگیر آن هستند «طرح تحول نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی» است تا ما بتوانیم در بلندمدت شکافی که ایجاد شده است را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: این وزارتخانه به دنبال آن است که یک طرح بازنشستگی نظام‌مند و علمی شکل بگیرد.

صادقی با اشاره به چهارمین کلان پروژه این وزارتخانه گفت: طرح ملی رفع فقر مطلق یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بوده و هست و این وزارتخانه و شخص وزیر آن را به عنوان یک کلان پروژه در دستور کار اقدامات این وزارتخانه قرار داده است.

صادقی اظهار داشت: تلاش شده تا همه دستگاه‌های متولی امر دور هم جمع شده و در قالب یک کار جمعی برنامه مفصلی را برای رفع فقر مطلق تدوین کنند

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *