توسعه رشته‌های دریامحور از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر است

توسعه رشته‌های دریامحور از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر است

دریانوردان ایرانی

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر گفت: توسعه رشته‌های دریایی و دریامحور از اولویت‌های این استان است.

احسان بهمنیاری روز پنجشنبه در نشست با فرمانده پایگاه دریایی بوشهر اظهار کرد: در همین راستا تفاهم نامه‌ای با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنظیم و به امضا می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین درخواست مجوز رشته تعمیر موتورهای دریایی در مقطع کاردانی به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اعلام شده و امید می‌رود در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرش دانشجو در این دانشگاه انجام شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: تربیت تکنسین و کارشناس مهارتی متناسب با بازار کار مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

بهمنیاری ادامه داد: در این دانشگاه سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در شهرهای بوشهر و کنگان در ۳۶ رشته مهارتی شامل ۲۲ رشته کاردانی و ۱۴ رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از درس‌های دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها تعریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: اغلب کشورهای پیشرفته و قدرتمند بیشتر قدرت و ثروت خود را در نتیجه ارتباط با دریا دارند در همین ارتباط جمهوری اسلامی نیز باید دریا را محور پیشرفت خود قرار دهد.

امیر دریادار احسان نصیری افزود: امروز در دنیا توجه زیادی به دریا و منابع غنی موجود در آن می‌شود طوری که کشورهایی که از موهبت آب و دریا بهره‌مند هستند بزرگ‌ترین شهرها و پایتخت‌هایشان را در کنار دریا ایجاد می‌کنند.

Rate this post
حتما بخوانید:  مهارت آموزی ۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه های غیردولتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *