مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای: جایگاه مهارت و مهارت آموزی در کشور نیازمند نهادینه سازی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای به اهمیت مهارت آموزی در ارتقای توانمندی های نیروی کار

اشاره کرد و گفت: جایگاه مهارت و مهارت آموزی در کشور باید نهادینه شود.

سخنرانی

محمدرضا انصاری روز شنبه در آیین گشایش بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت افزود: با توجه به ضرورت حمایت از جوانان و نخبگان مهارتی، سازمان فنی و حرفه ای در راستای شناسایی نخبگان و حمایت از آنان این مسابقات را پس از یک وقفه چند ساله از سال ۱۳۷۹ برگزار می کند.
وی ادامه داد: این مسابقات پیش زمینه حضور در مسابقات جهانی مهارت است، از این رو رقابت سالم در آن مقدمه موفقیت های بیشتر است.
انصاری گفت: مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی ۴۵ ساله دارد و تجربه برگزاری مسابقات ملی مهارت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و حضور در چندین دوره مسابقه جهانی آن موجب اصلاح گام به گام این فرآیند و کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با جهانی شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم به لزوم استمرار برگزاری مسابقات مهارت تاکید کرد و اظهار داشت: این رویدادها زمینه شکوفایی استعدادهای مهارتی است.
مهدی بازرگانی افزود: مهارت آموزی مکمل آموزش های دانشگاهی و زمینه تربیت نیروی کار ماهر و مورد نیاز در بخش های مختلف کشور است.

بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته های رباتیک، مد و لباس و آشپزی با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در زنجان به میزبانی دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در حال برگزاری است.

Rate this post
حتما بخوانید:  تجربه موفق فارس در نخستین سال راه‌اندازی هنرستان‌های جوارکارگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *