مرحله شهرستانی بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود

مرحله شهرستانی بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، از اعلام زمان آزمون برگزاری مرحله شهرستانی بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال 1402 خبرداد.

بازی

محمدرضا انصاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اظهار داشت: در راستای اجرای بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت و در نظر گرفتن ماده 5 دستورالعمل اجرایی، مرحله شهرستانی بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال 1402 روز 27 تیرماه به صورت همزمان در مراکز آموزشی تحت نظارت این اداره کل برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این مرحله از ارزشیابی مسابقات به‌صورت (کتبی – عملی) برگزار و رقابت کنندگانی که حد نصاب نمره  70 از 100 را در این مرحله کسب کنند مستقیما به مرحله استانی راه خواهند یافت.

وی  ادامه داد: در ایران نیز سال‌‌هاست از طریق برگزاری المپیاد و مسابقه مهارت، استعداد جوانان کمتر از 21 سال شناسایی و برای ارتقای و سرمایه‌گذاری بیشتر به سازمان‌ها و مراکز مربوطه معرفی می‌شوند.

انصاری با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت، رویدادی رقابتی و پروژه محور است، افزود: این مسابقات سالانه در سه‌ مرحله‌‌ای (شهرستانی – استانی – کشوری)، برای گروه هدف جوانان زیر 21 سال و (کمتر از 24 سال در رشته‌‌های تیمی) حداکثر در 56 رشته فنی و حرفه‌ای برگزار و نفرات منتخب کشوری به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

Rate this post
حتما بخوانید:  مهارت آموزی مدارس و دانشگاه‌ها باید توسعه یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *