مشارکت در طرح‌های وزارت نیرو

اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای مشارکت در طرح‌های وزارت نیرو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و آموزش ایرنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به همراه سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران روز یکشنبه از پارک علم و فناوری این دانشگاه بازدید کردند. مقیمی در حاشیه این بازدید گفت: امیدواریم بازدید امروز، ثمرات خوبی را هم برای صنعت آب و برق کشور و هم برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به همراه داشته باشد.

وی افزود: برخی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، به صورت مستقیم با مجموعه مدیریت وزارت نیرو ارتباط دارند که در نتیجه آن اتفاقات خوبی افتاده است و محصولات خوبی در این زمینه تولید شده است. این شرکت ها ایده های بسیار ارزشمندی دارند که با حمایت و هدایت وزیر نیرو تلاش می کنیم این مجموعه فعالیت ها را هم توسعه دهیم و هم کسب و کارهای دیگری که می توانند در راستای پاسخگویی به نیازهای مجموعه وزارت نیرو خدمت کنند، ایجاد کنیم و توسعه دهیم.

مقیمی اظهار داشت: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است که در حوزه‌های مختلف تخصصی از اندیشمندان و دانشمندان سرآمدی برخوردار است و از طرف دیگر مجموعه وزارت نیرو نیز طیف وسیعی از ماموریت ها را دنبال می کند؛ بنابراین در راستای نیازهایی که در مجموعه وزارت نیرو وجود دارد، دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف دانشگاه تهران می توانند به وزارت نیرو در اثربخش شدن ماموریت های این وزارتخانه کمک کنند.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم مدیریت فناوری در مجموعه وزارت نیرو یکی از بهترین مدیریت ها در مجموعه دولت بوده که هم شهروندان رضایت خوبی از آن دارند و هم توسعه‌ های خوبی ذیل آن اتفاق افتاده و امیدوارم که بازدید امروز جنابعالی زمینه‌ای را فراهم کند که بتوانیم فعالیت های دانشگاه را توسعه دهیم.

حتما بخوانید:  برنامه دولت برای رونق اشتغال در مازندران

مقیمی یادآور شد: در دانشگاه تهران در دوره جدید مدیریت، شعاری را تحت عنوان جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی مطرح کردیم و به دنبال این هستیم را که دانشگاه نسل سوم را که عموما معطوف به پاسخگویی به نیازهای جامعه است، تحقق بخشیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بحث علم نافع را مطرح می کنند که واقعا علم برای علم نیست؛ علم برای این است که به جامعه خدمت کند و برای این است که نهاد علم بتواند مسولیت های خود را در قبال رفاه و آسایش مردم و توسعه و پیشرفت کشورر ایفا کند.

مقیمی ادامه داد: از طرف دیگر رئیس جمهور محترم هم بر اینکه دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر کمک کنند، تاکید دارند و بحث کاربردی کردن علم و حل مسائل جامعه را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی با نهادهای دولتی و بخش خصوصی انجام داده ایم، گفت: فعالیت ها و تعاملات با مجموعه ها بیشتر با پارک علم و فناوری دانشگاه است و کارهای خوبی برای وزارت کار انجام دادیم. همچنین برای وزارتخانه‌هایی که ممکن است ماموریت‌های آنها صرفا خدماتی یا تولیدی باشد، کارهای خوب انجام شده است. شراکت های خوبی را در بخش خصوصی شروع کردیم و در دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران زیرساخت‌هایی را ایجاد کرده ایم.

مقیمی افزود: در مجموعه طرح توسعه دانشگاه هدف‌گذاری این بوده که در دوره مدیریت چهار ماهه ۲۰۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دانشگاه تهران مستقر کنیم اما اولین مشکل ما کمبود مکان برای استقرار شرکت‌ها بود که البته با تعاملی که با نهادهای مختلف داشتیم، توانستیم این مشکل را حل کنیم. به عنوان مثال با مجموعه وزارت کار یا به طور مشخص با سازمان آموزش فنی حرفه ای توافقات خوبی داشتیم. در مجموعه اشتهارد در کرج و در میدان بهمن در شهر تهران این مجموعه هایی که بلااستفاده بودند در اختیار ما قرار گرفت و پیش بینی می شود بتوانیم حدود ۳۰۰ شرکت را در این مجموعه ها مستقر کنیم.

حتما بخوانید:  پیگیری معافیت سربازی برای دانش‌آموزان دارای کد اشتغال

وی گفت: امیدوارم ظرفیت‌هایی که وزارت نیرو تشخیص می دهد، در اختیار دانشگاه قرار دهد و ما هم آمادگی داریم که در قبال آن خدماتی را ارائه کنیم و به کمک هم بتوانیم گامی در جهت پیشرفت و توسعه کشور برداریم؛ بنابراین این آمادگی را داریم و با روحیه ای که در وزیر نیرو و مدیران مجموعه وزارت نیرو وجود دارد، مطمئن هستم همکاری‌های خوبی شکل می گیرد.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *