معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توجه ویژه به توسعه مهارت آموزی در اقتصاد دانش بنیان ضرورت امروز کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توجه ویژه به توسعه مهارت آموزی در اقتصاد دانش بنیان ضرورت امروز کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، توجه ویژه به توسعه آموزش های مهارتی و کارآفرینی در اقتصاد دانش بنیان را ضرورت امروز کشور برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا با بیان اینکه کسب و کارهاي دانش بنیان، عموماً رویکردی تولیدی، Hi – Tec، تجاري و ارزش افزا دارند، بیان داشت: راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان نیازمند دانش و مهارت تخصصی بهره گیري از فناوري هاي نوین براي خلق ارزش افزوده، بهبود بهره وري ملی، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات عرضه شده به بازار است.

وی افزود: در شرکت هاي دانش بنیان، موضوع خلاقیت، نوآوری دانش، کارآفرینی و مهارت، نقش مهمی ایفا می کند و این بدان معنی است که باید گستره ي هم افزایی اکوسیستم  آموزش و کارآفرینی در جامعه به وجود آیند تا پشتیبان و تسهیل کننده، ایجاد و افزایش اشتغال، افزایش سطح دستمزد و درآمد و افزایش میزان سرمایه گزاری باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نامگذاری سال 1401 توسط مقام معظم رهبری (مدظالعالی) تصریح کرد: امروزه از ۱۰شرکت اول ثروتمند جهان، حداقل ۹ شرکت به طور مستقیم با نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان عجین هستند و همه آن‌ها از همان آغاز با طرح‌های دانش بنیان همراه بودند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با عزم جدی مسئولیت مهم مهارت آموزی افراد را با استفاده از ظرفیت های سخت افزاری (بهره گیری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته درمراکز آموزش فنی و حرفه ای)، نرم افزاری (رویکردهای نوین هیبریدی آموزش های مهارتی و کارآفرینی) و مغزافزاری (منابع انسانی توانمند در حوزه های کوچینگ، منتورینگ و مربیان و کارشناسان فنی و مهندسی) بر  عهده دارد که با هم افزایی سایر نهادهای تاثیرگذار دراکوسیستم کارآفرینی و مهارت تحقق شعار سال، تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین با هدف افزایش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، رشد بهره وری ملی و ارزش افزوده می باشد میسر می سازد.

حتما بخوانید:  اولین دانشجویان حکمرانی از مهرماه 1401 سرکلاس میروند

حسینی نیا خاطرنشان کرد: هر اندازه که بنگاه اقتصادی دانش بنیان از مهارت افزایی در ساختار منابع انسانی خود بیشتر استفاده کند بر ارزش آن افزوده شده و چرخه تکامل یافته تری از بالندگی به وجود می آید.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *