مهارت آموزی شرط لازم برای تدریس در مدارس غیردولتی اصفهان است

مهارت آموزی شرط لازم برای تدریس در مدارس غیردولتی اصفهان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی به‌عنوان یک شرط لازم برای تدریس در مدارس غیردولتی عملیاتی خواهد شد و اگر فردی گواهی مهارت‌آموزی ۳۶۰ ساعته را نداشته باشد نمی‌تواند در مدرسه غیردولتی تدریس کند.

کلاس درس

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه کارکنان مدارس غیردولتی، اظهار داشت: همه مدارس دولتی و غیردولتی زیرگروه و زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند و در بعد آموزش و تربیت میان مدارس مختلف تفاوتی قائل نیستیم و بر اهمیت دقت در تعلیم و تربیت تأکید داریم.

وی افزود: مدارس غیردولتی ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و هم‌زمان به برطرف‌شدن سه مشکل اساسی فضا، نیروی انسانی و فضا در آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

ابراهیمی یادآور شد: موضع ما در برابر مدارس غیردولتی همراهی، به‌واسطه حضور این مراکز در بعد تربیت و آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک میلیون دانش‌آموز استان اصفهان در مدارس دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند و اینکه دانش‌آموزی از مدارس استان موفق به کسب رتبه یا جایگاهی شود موجب افتخار است.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی باید حکمرانی آموزش و پرورش را به رسمت واقعی بشناسند و حمایت از این مدارس باید صورت گیرد و این امیر یک رابطه متقابل دوطرفه است.

ابراهیمی در خصوص طرح توانمندسازی کارکنان مدارس غیردولتی، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم معلم مهارت‌آموزی حرفه‌ای است و برای رسیدن به دو بعد اصلی، آموزش و پرورش باید تخصص لازم را دراین‌خصوص را ارائه دهیم.

حتما بخوانید:  به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها توجه شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: دوره‌های مهارت‌آموزی باید مهارت همه معلمان در مدارس غیردولتی را به‌روزرسانی کند و دانش‌آموزان از سفره فکری پرنعمت معلمان بهره بیشتری ببرند.

وی تصریح کرد: پس از گذراندن ۳۶۰ ساعت آموزش گواهی مهارت معلمی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود و این امر از فعالیت معدود مدارسی که نسبت به دانش‌افزایی مقاوم هستند، جلوگیری می‌کند، اگرچه اقدامات پیشگامانه‌ای انجام شده و استان اصفهان پیشتاز مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی است.

ابراهیمی عنوان کرد: مهارت‌آموزشی و دانش‌افزایی به‌عنوان یک شرط لازم برای تدریس در مدارس غیردولتی عملیاتی خواهد شد و اگر فردی گواهی مهارت‌آموزی ۳۶۰ ساعته را نداشته باشد نمی‌تواند در مدرسه غیردولتی تدریس کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: همراهی، همدلی و هم‌افزایی مؤسسین و مدیران مدارس غیردولتی در اجرا و به‌نتیجه‌رسیدن اهداف مطلوب طرح مورد انتظار است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *