۴۰۰هنرآموز دلگان از آموزش‌های توانمندی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

۴۰۰هنرآموز دلگان از آموزش‌های توانمندی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

صنایع دستی کارگروهی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دلگان برای ایجاد بستر اشتغال و کمک به تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری صنایع دستی از برگزاری دوره اول آموزشی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

عیسی مزاری فرد روز چهارشنبه اظهار کرد: کلاس‌های توانمندسازی و آموزشی صنایع‌دستی ویژه خواهران بسیجی، اعضای صندوق قرض‌الحسنه و اشتغالزایی بسیج سازندگی و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در شهرستان دلگان برگزار شد.

وی افزود: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب‌ و کارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی باتکیه‌ بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته سوزن‌دوزی و البسه محلی در شهرستان دلگان برگزار شد.

این مسوول تصریح کرد: این دوره‌ها از ۲۰ فروردین شروع و تا ۲۰ تیر۱۴۰۲ ادامه داشته که طی آن ۴۰۰هنرآموز موفق به گذراندن دوره‌های مذکور شدند.

وی ادامه داد: در این دوره که تفاهم‌نامه آن بین ادارات میراث‌فرهنگی و سپاه منعقد شده، قرار است هنرآموزان پس از پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شوند.

مزاری فرد بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، پس از اعطای گواهینامه‌های مهارتی از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقمندان و همچنین معرفی فرصت های شغلی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی براین است تا گامی موثر برای حمایت در جهت حفظ و احیاء رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که براساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی است که در تحقق این موضوع تلاش می کنیم.

حتما بخوانید:  مهارتی که برای زندگی ضروری هستند

این مسوول گفت: مقرر شده تا طی تفاهم‌نامه‌ای تا پایان سالجاری حدود ۲ هزار نفر از علاقمندان به صنایع‌دستی در ۲ بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم آموزش های مهارتی را فراگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *