ChatGPT چیست؟

ChatGPT  چیست؟

ChatGPT

ChatGPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به شما امکان می‌دهد مکالمات انسان‌مانند با چت بات داشته باشید. مدل زبان می تواند به سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کد به شما کمک کند.

ChatGPT چگونه کار می کند؟

استفاده در حال حاضر برای عموم رایگان است زیرا ChatGPT در مرحله تحقیق و جمع آوری بازخورد است. یک نسخه اشتراک پولی به نام ChatGPT Plus در ابتدای فوریه راه اندازی شد.

چه کسی ChatGPT را ساخته است؟

ChatGPT توسط OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی و هوش مصنوعی ایجاد شده است. این شرکت ChatGPT را در 30 نوامبر 2022 راه اندازی کرد.

ChatGPT چقدر مهم است؟

ایلان ماسک که یکی از بنیانگذاران OpenAI است قبل از خارج شدن از این شرکت گفت: “ChatGPT ترسناک است. ما با هوش مصنوعی بسیار قوی فاصله ای نداریم.” سام آلتمن، رئیس OpenAI، در توییتر گفت که ChatGPT در پنج روز اول پس از راه‌اندازی، بیش از یک میلیون کاربر داشته است.

بر اساس تجزیه و تحلیل بانک سوئیس ChatGPT، UBS سریعترین برنامه در حال رشد در تمام دوران است. این تحلیل تخمین می‌زند که ChatGPT تنها دو ماه پس از راه‌اندازی آن، در ژانویه 100 میلیون کاربر فعال داشته است. بعنوان مثال 9 ماه طول کشید تا TikTok به 100 میلیون کاربر برسد.

حتما بخوانید:  مهارت های پولساز در ایران؛ راهکارها و چالش‌ها

ChatGPT

چگونه می توانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید؟

می توانید به سادگی با مراجعه به chat.openai.com و ایجاد یک حساب OpenAI به ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

پس از ورود به سیستم، می‌توانید با ChatGPT شروع به چت کردن کنید. مکالمه خود را با پرسیدن یک سوال آغاز کنید. از آنجایی که ChatGPT هنوز در مرحله تحقیقاتی خود است، استفاده از آن رایگان است و می توانید هر تعداد سوالی که می خواهید بپرسید.

تفاوت بین ChatGPT و موتور جستجو چیست؟

ChatGPT یک مدل زبان است که برای برقراری مکالمه با کاربر نهایی ایجاد شده است. یک موتور جستجو، صفحات وب را در اینترنت فهرست می کند تا به کاربر کمک کند اطلاعاتی را که خواسته است پیدا کند. ChatGPT توانایی جستجوی اطلاعات در اینترنت را ندارد. از اطلاعاتی که از داده‌های آموزشی آموخته است برای ایجاد پاسخ استفاده می‌کند، که جایی برای خطا باقی می‌گذارد.

محدودیت های ChatGPT چیست؟

هوش مصنوعی

علیرغم ظاهر بسیار چشمگیر، ChatGPT هنوز محدودیت هایی دارد. چنین محدودیت‌هایی شامل ناتوانی در پاسخ به سؤالاتی است که به روشی خاص بیان شده‌اند، زیرا برای درک سؤال ورودی نیاز به بازنویسی دارد. محدودیت بزرگ‌تر، فقدان کیفیت در پاسخ‌هایی است که ارائه می‌کند  که گاهی اوقات می‌تواند به نظر قابل قبول باشد، اما معنای عملی ندارد یا می‌تواند بیش از حد پرمخاطب باشد.

چرا برخی از مردم در مورد ChatGPT نگران هستند؟

مردم نسبت به جایگزینی یا تحلیل رفتن هوش انسانی توسط چت ربات های هوش مصنوعی ابراز نگرانی می کنند. به عنوان مثال، ربات چت می تواند مقاله ای را در مورد هر موضوعی به طور موثر (البته نه لزوماً دقیق) در عرض چند ثانیه بنویسد و به طور بالقوه نیاز به نویسنده انسانی را از بین ببرد.

حتما بخوانید:  چکیده آثار برگزیده شرکت کنندگان همایش ملی آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار

خود ربات می‌گوید: «پاسخ‌های من به‌عنوان واقعیت در نظر گرفته نمی‌شوند، و من همیشه مردم را تشویق می‌کنم هر اطلاعاتی را که از من یا هر منبع دیگری دریافت می‌کنند تأیید کنند.» OpenAI همچنین خاطرنشان می کند که ChatGPT گاهی اوقات «پاسخ هایی با صدای معقول اما نادرست یا بی معنی» می نویسد.

آیا ChatGPT چیز خوبی است یا بد؟

ChatGPT یک ربات چت پیشرفته است که هم می‌تواند زندگی مردم را آسان‌تر کند و هم در انجام کارهای خسته‌کننده روزمره، مانند نوشتن ایمیل یا پیمایش در وب برای پاسخ‌گویی، کمک کند. با این حال، قبل از استفاده گسترده از آن برای جلوگیری از پیامدهای منفی مانند انتشار اطلاعات نادرست، باید جزئیات فنی خاصی مشخص شود. به طور کلی، مدل‌های هوش مصنوعی و ML برای رسیدن به سطح عملکرد ایده‌آل به آموزش و تنظیم دقیق زیادی نیازمند هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *