آموزش‌های مهارتی رکن اصلی رشد و توسعه اقتصادی است

آموزش‌های مهارتی رکن اصلی رشد و توسعه اقتصادی است
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه آموزش‌های مهارتی براساس ظرفیت اقتصادی و اشتغال‌زایی گفت: آموزش‌های مهارتی رکن اصلی و اساسی رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور است.
ابراهیم رضایی صبح امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تأکید بر نقش مهم مهارت در حل مشکل بیکاری اظهار داشت: بدون شک یکی از راهکارهای حل مشکل بیکاری جوانان مهارت‌آموزی است.
سخنرانی
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ظرفیت‌های تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بوشهر خواستار ایجاد رشته‌های مهارت‌آموزی بر اساس این قابلیت‌ها شد.
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش و خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای استان در توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به ایجاد اشتغال تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی رکن اصلی و اساسی رشد تولید و توسعه اقتصادی در کشور محسوب می‌شود.
رضایی افزود: کشور به نیروهای ماهر و توانمند نیاز دارد و آموزش‌های مهارتی می‌تواند متناسب با نیازهای هر منطقه به پرورش نیروهای ماهر کمک به‌سزایی داشته باشد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر به‌عنوان سفیر این مهارت‌ها و مهارت‌آموزی به‌صورت جد در مجلس شورای اسلامی پیگیر و حمایت خواهیم کرد.
بروزرسانی تجهیزات مهارتی یک ضرورت است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز ضمن تبیین و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال جدید گفت: در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر ساعت در بخش دولتی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
عبدالمجید دراهکی افزود: با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، باید حوزه مهارت‌ها تقویت شود تا نیروهای انسانی توانمند و ماهر در توسعه و گسترش تولید نقش سازنده خود را ایفا کند.
وی دنیای فردا را جهان مهارت‌ها دانست و تأکید کرد: باید مهارت‌آموزی در خانواده‌ها گسترش داده تا بتوان مشکل بیکاری در جامعه برطرف شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در بخشی دیگری از سخنان خود بروزرسانی تجهیزات مهارتی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازسنجی آموزشی و با توجه به نیاز بازار کار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و برای توسعه آموزش‌های مهارتی نیازمند بروزرسانی تجهیزات و تأمین مواد مصرفی کارگاهی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم و این مستلزم نگاه ویژه مجلس و دولت به این بخش است.

Rate this post
حتما بخوانید:  دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی: ضرورت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت جلوگیری از مدرک‌گرایی و به بار نشستن خلاقیت و کارآفرینی دانش آموزان
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *