آموزش مهارتی به ۵.۷ میلیون نفرساعت در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه ۵.۷ میلیون نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر مهارت‌آموز با قبولی در آزمون‌ها موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند.
عبدالمجید ، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کارگاه‌های مهارتی برای آموزش جوانان بر اساس ظرفیت‌های موجود در مناطق دانست و اظهار داشت: سال گذشته مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی، شیلات و امور بندری در شهرستان دیر راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه این مرکز آموزشی با 30 رشته دارای 8 کارگاه آموزشی است، اضافه کرد: در راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی شهرستان دیر 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و برای تکمیل آن 15 میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عملکرد و تنوع دوره‌های آموزشی در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 16 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه سکونتگاه غیررسمی و حاشیه شهرهای استان بوشهر برگزار شد و 10 هزار نفر ساعت مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.
دراهکی، ایجاد کارگاه مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و افزود: در این عرصه 807 دوره در 381 رشته برگزار شد و بیش از 410 هزار نفر مهارت‌آموزی شدند.
کارگاه
وی با اشاره به ایجاد 61 دوره مهارتی در زندان‌های استان بوشهر تصریح کرد: در این کارگاه‌ها 324 هزار نفر ساعت شرکت کردند که از معرفی یک‌هزار و 97 نفر به آزمون 825 نفر پذیرش و قبول و موفق به دریافت گواهینامه مهارت‌آموزی شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در پادگان‌های نظامی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 372 دوره مهارتی ویژه سربازان در پادگان‌ها برگزار شد که 1.4 میلیون نفر ساعت در این دوره‌ها شرکت کردند و حدود 4 هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شدند.
دراهکی، تشکیل 105 دوره مهارتی در کارگاه صنایع ضمن کار، آموزش 355 هزار نفر ساعت را از دیگر طرح‌ها اعلام و بیان کرد: سال گذشته 322 کارگاه سیار شهری در استان بوشهر تشکیل و بیش از 940 هزار نفر ساعت آموزش داده شد. در کارگاه سیار روستایی نیز در 123 دوره 588 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از ارائه آموزش مهارت‌آموزی در 375 کارگاه ثابت شهری استان خبر داد و بیان کرد: در این دوره‌های مهارت‌آموزی برای یک‌میلیون و 205 هزار نفر ساعت در 175 رشته برگزار شد و یک‌هزار و 700 نفر موفق به دریافت گواهینامه پایانی شدند. در مجموع در سال گذشته معادل 5 میلیون و 726 هزار نفر ساعت در 689 دوره آموزش مهارتی در نقاط مختلف استان بوشهر تشکیل شد.
وی فراهم شدن اشتغال جوانان را از مزیت‌های مهارت‌آموزی دانست و بیان کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهد اشتغال بیش از 65 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در بازار کار استان بوشهر فراهم می‌شود و امسال در این عرصه برنامه لازم تدوین شده است.

Rate this post
حتما بخوانید:  اولین دانشجویان حکمرانی از مهرماه 1401 سرکلاس میروند
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *