آموزش مهارتی منتج به اشتغال، مهمترین اولویت دانشگاه جامع علمی کابردی است

آموزش مهارتی منتج به اشتغال، مهمترین اولویت دانشگاه جامع علمی کابردی است

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان البرز؛ آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با حضور دکتر اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی این دانشگاه باشگاه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد.

قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی در این آیین ضمن قدردانی از زحمات دکتر «حامد فراهانی » و تبریک انتصاب وی در جایگاه معاونت اداری مالی دانشگاه جامع علمی کاربردی، برای دکتر «مصطفی یوسفی طزرجان» در سمت جدید به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز آرزوی موفقیت کرد.

وی در ابتدای این مراسم گفت: امروز، روز مبارکی است و شاهد هستیم پرچم پرافتخار دانشگاه جامع علمی کاربردی از دست یک دوست به دست دوست دیگر سپرده می‌شود، همان‌گونه که طی این سالها اساتید بزرگواری پرچمدار آموزش مهارتی در این استان شدند و لحظه‌ای از بار این مسئولیت دشوار شانه خالی نکردند.

دکتر کشتکار اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها یک دانشگاه نیست که یک نظام آموزش عالی برای افزایش اشتغال‌زایی در کشور، یک میدان نبرد فکر و اندیشه و یک سازمان اقتصادی مهم است که باید توسعه یابد و به طور مستقل روی پای خود بایستد.

وی ضمن اشاره به بیتی از غزل شیخ اجل سعدی شیرازی که سرود، «تنگ چشمان نظر به میوه کنند، ما تماشاکنان بستانیم»، گفت: نگاه ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی به جایگاه رفیع این دانشگاه به عنوان – بوستانی از علم و ادب و مهارت- در زمینه آموزش مهارتی این‌گونه است و درصدد هستیم تمام دغدغه‌ها و توجه روسا، مسئولان و اساتید دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی در سراسر کشور را بر تقویت آموزش مهارتیِ منجر به اشتغال‌زایی سوق دهیم. لذا، هر طرح، ایده، درس، گام و قدمی که در این مراکز آموزش علمی کاربردی برداشته می‌شود باید بر اساس معیار مهم اشتغالزایی باشد.

حتما بخوانید:  نهضت مهارت‌آموزی باهدف رشد ضریب اشتغال در قم اجرا می‌شود

سرپرست معاونت آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه یادآور شد: در هر مقام یا مسئولیتی در این دانشگاه چه در بحث نظارتی، چه اجرا و چه آموزش باشید، اگر دانشجویی از این دانشگاه دانش آموخته شد ولی در اشتغال موفق نشد، مقصر شما هستید و باید در دورن خود واکاوی کنید که چرا و کجا لحظه‌ای از این معیار مهم «آموزش مهارتی منتج به اشتغال» دور شدید که نتیجه مطلوب حاصل نشد.
وی با اشاره به این مهم که شغل‌ها در طول تاریخ تغییر می‌کنند، گفت: سرعت تغییر اشتغال، سرعت چرخه اشتغال و سرعت طول عمر اشتغال بسیار کم شده است. رشته تحصیلی که ده سال پیش پرطرفدار بود حتی بسیاری از شغل‌هایی که چندی پیش بسیار پر درآمد بود، امسال به طور کامل منسوخ شده است. لذا، دیگر شعار «نیازسنجی» به کار ما نمی‌آید و ضروری است بر «نیازآفرینی» متمرکز شویم تا با آینده‌نگری درست در مورد نیازها و مشاغل آینده از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم که اگر اینگونه پیش برویم، با تدوین دوره‌های مفید و کوتاه مدت و افزایش دوره‌های پودمانی در آینده‌ای نزدیک قادر خواهیم بود فعل «می‌شود» را صرف کنیم و با گام‌هایی استوار در جهت توسعه پایدار گام برداریم.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *