اشتغال از مسیر مهارت آموزی می‌گذرد

فنی و حرفه‌ای پیشرو در آموزش‌های مهارتی؛

اشتغال از مسیر مهارت آموزی می‌گذرد

جلسه

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان ۴۵ درصد از مهارت آموزان این سازمان به طور مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.

در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزشهای فنی و حرفه‌ای مفهوم نخواهد داشت؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام فعالیتهایی است که می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.

این آموزش‌ها کسب مهارت‌ها را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش‌های خاص مربوط به شغل و در بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای تشکیل شده است.

این سازمان در واقع مهمترین کانون مهارتی و کاربردی کشور است و به دلیل رسالت قانونی خود در ساختار نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهمترین مسائل و مشکلات جهان است و در کشورهای در حال توسعه با توجه به عدم توازن ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سهم بیشتری را بر توسعه دارد و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارتهای مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است از همین رو سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی مرتبط را برای افراد جویای شغل ارائه می‌دهد.

Rate this post
حتما بخوانید:  عینکی که لحظات را ثبت میکند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *