تفاهم‌نامه ارتقای سواد مالی بین بورس و آموزش و پرورش امضا شد

تفاهم‌نامه ارتقای سواد مالی بین بورس و آموزش و پرورش امضا شد

قرارداد

در راستای ارتقای توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های مالی و کارآفرینی و همچنین افزایش مهارت مدرسان در حوزه سواد مالی، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس و اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران امضا شد.

به منظور فراهم‌ کردن زمینه مساعد برای تعامل سازنده بین سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های مالی و کارآفرینی و همچنین افزایش مهارت مدرسان در جهت ارائه خدمات آموزشی در حوزه سواد مالی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بورس و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در محل اداره کل مذکور امضا شد.

در این تفاهم‌نامه که به امضای «محمدهادی سلیمی‌زاده» مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس و «مسعود بهرامی» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حضور «محمد مهدی ایزدخواه» رئیس هیات مدیره شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس به امضا رسید، هشت موضوع به شرح زیر مورد توافق قرار گرفت.

۱- تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش سواد مالی و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای با در نظر گرفتن سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش و مأموریت‌های سازمان در جهت ارتقای سواد مالی در کشور

۲- آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف

۳- تربیت مدرسان سواد مالی در قالب دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مرتبط

۴- استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات علمی و اجرایی طرفین، برای افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی

۵- توسعه و تبادل دستاوردهای فناورانه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

۶- تدوین محتوای آموزشی در قالب جزوات آموزشی و کتب درسی و ارائه وسایل کمک‌آموزشی برای استفاده مدرسان و دانش‌آموزان

حتما بخوانید:  لازمه تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور تحول در دانشگاه فرهنگیان است

۷- ایجاد پایگاه داده از مدرسان سواد مالی و دانش‌آموزان دریافت‌کننده آموزش

۸- برگزاری رویدادها و فعالیت‌های مکمل دوره‌های آموزشی

سلیمی‌زاده، در توضیح خدمات متعهد شده سازمان بورس نسبت به آموزش و پرورش، اظهار داشت: دوره‌هایی که برای معلمان برگزار می‌شود در قالب کارگاه‌های آموزشی است که درس به درس توضیح می‌دهد چطور یک معلم می‌تواند از طریق بازی و فعالیت‌های عملی، سواد مالی و همچنین مهارت‌های حرفه‌ای کسب و کار را به دانش‌آموزان آموزش دهد و در حقیقت دانش‌آموز به صورت عملی و مهارتی مسائل را می‌آموزد.

بهرامی نیز اظهار داشت: در گذشته فقط دروس تئوری و نظری در آموزش و پرورش مطرح بود، اما رفته رفته اهمیت مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گرفت و حالا در سند تحول بنیادین بر تربیت ۶ ساعته بسیار تاکید شده است که یکی از این ساعت‌ها تربیت اقتصادی و حرفه‌ای است؛ بر این اساس این مساله، رسالت اصلی ماست اما منحصر به آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌ها موظفند برای کمک پای کار بیایند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با مضمون سواد مالی، نخستین گام از این تفاهم‌نامه است، اما در مراحل بعدی انتظار داریم برنامه‌هایی از جمله بازدید عملی از سازمان بورس و شرکت‌های وابسته در قالب اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان برگزار شود و همچنین دوره‌های ضمن‌خدمت جهت توانمندسازی معلمان انجام شود.

در پی امضای این تفاهم‌نامه، برگزاری کارگاه‎‌های نیم‌روزه سواد مالی توسط شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در مدارس شهرستان‌های استان تهران از جمله شهر ری، نسیم‌شهر، باقرشهر، قرچک و غیره در فرصت کلاس‌های تابستانه اوقات فراغت آغاز شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *