برنامه دولت برای رونق اشتغال در مازندران

برنامه دولت برای رونق اشتغال در مازندران؛ از مهارت‌آموزی تا پرداخت تسهیلات

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به افتتاح واحد آموزشی، ‌ مراکز جوار کارگاهی و رشته های جدید در هفته دولت امسال گفت که برای اجرای این طرح ها حدود ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که بیشتر این سرمایه گذاری ها با همراهی و همکاری دولت و بخش خصوص است.

سید حسین درویشی روز یکشنبه گفت: این طرح ها شامل‌ ۸۴ واحد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با سرمایه گذاری ۵۶۷ میلیارد یالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید که بخش عمده این واحدها امروز در شهرستان قائمشهر به برداری رسید.

وی ادامه داد :‌ امروز یکشنبه پنجم شهریور ماه ۵۰ واحد آموزشی قائمشهر به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به حضور اثربخش بخش خصوصی در توسعه نهضت آموزی و دسترسی بهینه مردم و کارجویان به آموزش های فنی و حرفه ای گفت:‌ همچنین در این ایام سه مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سرمایه گذاری صنایع و صنوف استان با هزینه ۴۵ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

جوارکارگاهی مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزشی مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد به تنهایی یا چند واحد به اشتراک می توانند آن را تأسیس و اداره کنند و مرکز آموزش بین‌کارگاهی مرکزی است که آموزشهای عملی آن در خط تولید واحد صنعتی انجام می‌شود.

این مقام مسوول افزود :همچنین پنج رشته جدید در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با جذب ۸۳ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان با هدف مهارت آموزی مشاغل جدید نیز افتتاح شد.

حتما بخوانید:  مرحله شهرستانی بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود

درویشی این رشته های جدید را شامل انرژی خورشیدی، ‌ هوشمندسازی ساختمان، ‌هوش مصنوعی، ‌پرینتر سه بُعدی اعلام کرد و گفت :‌همسو با ورود وسایل و کارکردهای پیشرفته در جامعه، ‌فنی و حرفه ای نیز همسو با این روند ارائه آموزش های روز را در دستور کار خود دارد.

وی عنوان کرد :‌۸۰ رشته آموزشی شامل چهار هزار حرفه در مراکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای مازندران آموزش داده می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در ادامه گفت :‌ تا پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای فنی‌ و حرفه ای مازندران ۷۵۰ واحد بود که این رقم اکنون به یک هزار و ۸۷۹ واحد فعال افزایش یافته است.

وی اظهار داشت :‌ به طور متوسط برای راه اندازی هر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج تا ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.

درویشی گفت:‌ ورود این میزان سرمایه گذاری به حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان زمینه ساز نونوار شدن فضاهای آموزشی شده و بر روند کیفی سازی آموزش ها نیز تاثیر داشته است.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *