توافق معاونان وزارت علوم ایران و چین برای ایجاد مرکز مشترک آموزش فناوری‌های جدید

توافق معاونان وزارت علوم ایران و چین برای ایجاد مرکز مشترک آموزش فناوری‌های جدید


پرچم ایران و چین

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با همتای چینی خود در خصوص پیشنهاد طرح حکمت و ایجاد مرکز مشترک آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و آموزش فناوری‌های جدید توافق کردند که در آینده نزدیک نمایندگان آموزش عالی دو کشور برای امضای تفاهم‌نامه آموزشی و عملیاتی شدن توافق ها اقدام لازم را انجام دهند.
چهل و دومین اجلاس عمومی یونسکو در پاریس پایتخت فرانسه از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه در حال برگزاری است. در حاشیه این اجلاس معاون آموزشی وزارت علوم ملاقات‌هایی را با معاونان آموزشی کشورهای مختلف داشت.

قاسم عموعابدینی در حاشیه اجلاس عمومی یونسکو با معاون آموزشی چین دیدار و گفت و گو کرد. در این جلسه در خصوص پیشنهاد طرح حکمت و ایجاد مرکز مشترک آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و آموزش فناوری‌های جدید توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد در آینده نزدیک نمایندگان آموزش عالی دو طرف برای انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و عملیاتی شدن توافقات، اقدام لازم را به عمل آورند.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه دیدارهای خود با مقامات آموزش عالی کشورهای شرکت‌کننده در چهل و دومین اجلاس عمومی آموزش یونسکو با وزیر آموزش عالی، پژوهش و نوآوری کشور عمان رحمه بنت ابراهیم المحروقه و معاون آموزشی وی نیز دیدار کرد.

در این دیدار هم در مورد همکاری‌های آموزشی بین دوطرف مذاکره و مقرر شد در خصوص ایجاد مراکز مشترک آموزش فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان و دانش آموزان اقدام شود.

براساس اعلام وزارت علوم، عموعابدینی از وزیر آموزش عالی، پژوهش و نوآوری کشور عمان برای حضور در ایران و بازدید از مراکز آموزشی کشورمان دعوت کرد.

Rate this post
حتما بخوانید:  مهارت آموزی همراه با تعهدپروری در دستور کار نهادهای آموزشی قرار گیرد
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *