۱۷۸ هزار نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان زنجانی ارائه شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۱۷۸ هزار نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان زنجانی ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۱۷۸ هزار و ۸۸۹ نفر ساعت آموزش مهارتی به دانش‌آموزان ارائه شد.
کارگاه

محمدرضا انصاری روز جمعه با تاکید بر اهمیت بحث ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان استان افزود: مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان امر مبارکی است که باید جدی گرفته شود و به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: تجربه نشان می‌دهد بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است سهم بسزایی را در ارتقاء سطح مهارتی دانش آموزان ایجاد کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: دانش آموزان را باید به سمت و سوی یادگیری مهارت‌ها هدایت کرده و ارزش مهارت را نزد آنان ارتقاء داد و از ترویج فرهنگ مدرک گرایی در جامعه دوری کرد.

انصاری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از کیفیت بالایی برخوردار هستند و صلاحیت مهارتی افراد دارای گواهینامه مورد تایید است، افزود: گواهینامه‌های مهارتی دارای ارزش جهانی است و در کل دنیا معتبر می‌باشد.

وی توانمندسازی جامعه با آموزش مهارت را موجب ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد آموزش دیده دانست و گفت: این توانمندسازی یکی از مولفه‌های توسعه، امنیت و ثبات در جامعه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تابستان امسال طرح تابستانه مهارت در استان اجرا شد، اضافه کرد: جامعه هدف این طرح، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که آموزشها به آنها به صورت رایگان ارائه شد.

حتما بخوانید:  ۱۷۰۰ معلم جدید برای سال تحصیلی آینده در زنجان نیاز است

وی با بیان اینکه سن ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و از ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز در این طرح آموزش داده شدند، اظهار داشت: مجری این طرح هم مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بودند که در پایان به شرکت کنندگان گواهی مهارت اعطا شد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *