دکتر عبدالملکی در همدان: «آموزش‌های مهارتی بازار محور» ایجاد اشتغال را تسریع می‌‌کند

دکتر عبدالملکی در همدان: «آموزش‌های مهارتی بازار محور» ایجاد اشتغال را تسریع می‌‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که آموزش‌های مهارتی بازار محور، ایجاد اشتغال را تسریع می‌کند، گفت: آموزش‌‌های فنی‌و‌حرفه‌ای موجب تربیت نیروی انسانی متخصص و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان،

«حجت الله عبدالملکی» در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان «فامنین» با اشاره به این که مهارت‌‌آموزی فرد را برای احراز شغل آماده می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر نیروی کار ماهر بیکار به هیچ وجه وجود ندارد و حتی اگر هم باشد، موقتی است.

وی مهارت‌آموزی به جوانان را برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری دانست و افزود: توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آموزش فنی‌وحرفه‌ای خدمتی به گروه‌های هدف است که باید با کیفیت، به روز و هدفمند و بر اساس شیوه‌های نوین انتقال مهارت ارائه شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی فنی متخصص و مهارت‌آموزی جوانان جویای کار همواره از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی بوده است.

وی تأکید کرد: درمسیر تحولات و نقش‌آفرینی آحاد مردم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، جوانان دغدغه‌مند و متعهد، نقش پررنگی دارند.

حتما بخوانید:  رشته های مهارتی ویژه بانوان در کشور ایجاد می شود

رئیس شورای عالی کار با اشاره به پیشرفت‌های مهم کشور در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و فناوری، گفت: محوریت کار در گام دوم انقلاب برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با مهارت آموزی به جوانان همراه است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در دولت سیزدهم صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم می‌خواهیم از ظرفیت مشاغل کم‌‌ سرمایه مهارت‌ محور استفاده کنیم، افزود: اگر حوزه مهارت‌محوری و مهارت‌آموزی را  توسعه و ترویج دهیم، می‌توانیم مشاغل زیادی را با سرمایه کم ایجاد کنیم.

عبدالملکی با بیان این که مشاغل نوین رو به رشد و پیشرفت هستند، اظهارکرد: بر این اساس آینده کشور ما از لحاظ ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مشاغل خانگی و کم سرمایه مطلوب است.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *