پیشنهاد دانشگاه پیام نور برای برگزاری دوره های مهارتی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی

پیشنهاد دانشگاه پیام نور برای برگزاری دوره های مهارتی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه پیام نور در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشنهاد برگزاری دوره های مهارتی تحت نظارت این دانشگاه را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشستی با دکتر ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور درخصوص همکاریهای فیمابین به تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه دکتر تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به شبکه آزمایشگاهی گسترده و زیرساخت های غنی الکترونیکی مجهز است که می توان از این ظرفیت ها و توانمندی ها در ارائه خدمات مطلوب تر به دانشجویان و گسترش مهارت آموزی آنها بهره برد.

دکتر تقی زاده تصریح کرد: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد با در اختیار گذاشتن تمامی ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات این دانشگاه در جهت تعامل بیشتر، گسترش همکاری های مشترک و برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی کوتاه مدت و بلندمدت گام بردارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم با استفاده از فضاها ، امکانات و ظرفیت های موجود در دانشگاه پیام نور، برای دوره های مهارتی به ویژه در شهرهای فاقد مرکز آموزش علمی کاربردی، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرش دانشجو کنیم و رشته های تقاضا محور مهارتی در آن شهرها را برگزار نماییم.

در ادامه این جلسه، دکتر حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه پل ارتباطی بین دانشگاه و بازار کار و اشتغال با آموزش های مهارتی ایجاد می شود، اظهار داشت: نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در این چرخه، بسیار پر اهمیت است.

حتما بخوانید:  افزون‌بر ۲۵۰ دوره مهارتی در هرمزگان برای اوقات فراغت تابستانه پیش‌بینی شده است

دکتر بلندی افزود: ما می‌توانیم درصد قابل توجهی از نیازهای کشور پیرامون ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل مورد نیاز دولت برای سال 1401 را به ‌راحتی برطرف کنیم، برای برطرف ساختن این نیاز مهم و ملی، دانشگاه جامع علمی کاربردی از تمام توان فعال اجرایی کشور استمداد می طلبد و در این راستا دانشگاه پیام نور می تواند این امر را تسهیل نماید. سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در این راستا و جهت رفع نیازهای مهارتی کشور، تفاهم نامه ای با معاونت امور زنان ریاست جمهوری منعقد شده تا نیازهای مهارتی افراد تحت حمایت این مجموعه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی برطرف شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور و سایر نظام ها مانند نظام روانشناسی می تواند نیازهای مهارتی افراد زیرمجموعه این نظام ها را برطرف نماید.

دکتر بلندی در خاتمه گفت: نیازسنجی در دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس برنامه آمایش سرزمین صورت می پذیرد و براین اساس، مراکز آموزش علمی کاربردی برنامه 4 ساله ارائه نموده و با نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت می نمایند.

در پایان این جلسه مقرر شد برای شروع همکاری دو طرفه و تعامل بیشتر دو دانشگاه بزرگ کشور، کارگروه تخصصی ویژه، تشکیل و تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه های پژوهشی، فرهنگی، امور بین الملل و انتشارات منعقد شود.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *