ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علوم بین‌رشته‌ای برای تسهیل در روند توسعه‌ی علمی و فناوری کشور

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علوم بین‌رشته‌ای برای تسهیل در روند توسعه‌ی علمی و فناوری کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به دوازدهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران که به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های علوم بین‌رشته‌ای می‌تواند در تسهیل روند توسعه‌ی علمی و فناوری و پیشرفت صنعت تا رسیدن به اهداف کشور در راستای تبیین بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی با همراهی دولت مردمی و باروحیه‌ی انقلابی و جهادی اثرگذار و ثمربخش باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر زلفی‌گل در این پیام آورده است: ارتقای سطح علمی و فناوری و توسعه‌ی جایگاه علمی ایران اسلامی عزیز به معیارهای جهانی در حوزه‌های علم با استفاده از دانش و تجربه‌ی مراکز آموزشی و تحقیقاتی و خدمات ارزشمند پژوهشگران، فرهیختگان و نخبگان علمی وابسته است. فراهم کردن شرایط مناسب ورود فناوری‌ها و علوم نوین برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش صنعتی، ارتقای کیفیت تولید و بهره‌وری برای افزایش صادرات، یک ضرورت مهم و اساسی است.

وزیر علوم تاکید کرده است در این راستا حوزه‌ی بینایی ماشین و پردازش تصویر، علمی باقابلیت بین‌رشته‌ای در جایگاهی است که در اکثر بخش‌ها اعم از هوش مصنوعی، صنعت، کشاورزی، پزشکی، دامپروری، برق و انرژی، مدیریت شهری و شهرسازی، هواشناس، نظامی، امنیتی و … نقشی بسزا دارد. استفاده از تمام ظرفیت‌های علوم بین‌رشته‌ای می‌تواند در تسهیل روند توسعه‌ی علمی و فناوری و پیشرفت صنعت تا رسیدن به اهداف کشور عزیزمان در راستای تبیین بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی با همراهی دولت مردمی و باروحیه‌ی انقلابی و جهادی اثرگذار و ثمربخش باشد. این همایش فرصت مناسبی است تا استادان و پژوهشگران محترم با حوزه‌ی تخصصی مرتبط با این علم، مطالعات، دستاوردها و آخرین یافته‌های علمی خود را از داخل و خارج از کشور با یکدیگر به اشتراک گذارند.

حتما بخوانید:  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: اگر فرد مهارت کافی داشته باشد با دست خالی هم می‌تواند شغل ایجاد کند

وی در پایان این پیام، از دست‌اندرکاران، همه‌ی استادان، پژوهشگران، دبیران علمی و اجرایی و عوامل برگزاری این رویداد که امکان برگزاری این همایش بین‌المللی ارزشمند را فراهم آورده‌اند، قدردانی کرد.

گفتنی است، دوازدهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانسی بین‌المللی بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران سوم تا پنجم اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. ‌

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *