معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: سال آینده مهارت‌های شغلی به ۲ میلیون نفر آموزش داده خواهد شد

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: سال آینده مهارت‌های شغلی به ۲ میلیون نفر آموزش داده خواهد شد.

شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طی سال جاری برای حدود یک میلیون نفر دوره‌های مهارت آموزی برگزار شده که سعی داریم در سال آینده این رقم را دو برابر کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد رضا شاه پسندی در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خراسان شمالی اظهار کرد: طی سال جاری برای حدود یک میلیون نفر دوره‌های مهارت آموزی برگزار شده که سعی داریم در سال آینده این رقم را دو برابر کنیم.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: کمیته امداد آموزش به ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان را تعهد کرده و در این زمینه خدمات آموزشی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داده می‌شود.

وی افزود: ۵۲ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور وارد بازار کار می‌شوند که سعی داریم این رقم را افزایش دهیم.

شاه پسند بیان کرد: شاغلان رشته‌های مختلف برای افزایش مهارت و دانش آموختگان دانشگاهی از جمله افرادی هستند که تمایل به شرکت در دوره های مهارت آموزی دارند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: کمبود مربی یکی از مشکلات سازمان است و برای رفع این مسئله آماده ایم از افراد بی سواد اما دارای مهارت نیز استفاده کنیم.

حتما بخوانید:  تعریف چهار کلان پروژه؛ راهکار وزارت مردم برای رسیدگی به مطالبات ملی

وی در انتها گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مأموریت دارد تا به افرادی که به دنبال شغل هستند مهارت حرفه‌ای آموزش دهد و در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نظام پرستاری و شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری شده است.

آموزش مهارت عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است

روح الله حسین پور، سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: آموزش مهارت با هدف ایجاد اشتغال می‌تواند نجات بخش یک جامعه از آسیب‌های اجتماعی شود.

حسین پور با بیان اینکه باید از فرصت‌های مدیریتی برای خدمت به جامعه به درستی بهره مند شویم، افزود: باید اطلاعات حوزه کاری خود را به درستی در جامعه اطلاع رسانی کنیم تا جامعه هدف از فرصت‌های شغلی، بیمه‌ای و… برای ایجاد آینده‌ای روشن بهره مند شود.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش مهارت‌های اشتغال‌زا، گفت: دولت مردمی از زمانی روی کار آمدن خود تا کنون در حوزه ایجاد اشتغال گام‌های مؤثری برداشته است و سازمان فنی و حرفه‌ای از بازوهای قدرت برای اجرای سیاست‌های دولت است.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *