متقاضیان مسابقات مهارتی نیروهای مسلح در خوزستان برای ثبت نام اقدام کنند

متقاضیان مسابقات مهارتی نیروهای مسلح در خوزستان برای ثبت نام اقدام کنند


کارگاه

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آخرین مهلت ثبت نام نخستین دوره مسابقات مهارتی سربازان ماهر نیروی مسلح را ۲۰ آبان ماه سال جاری اعلام کرد. شهرام ملایی هزاروندی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سالن مهارت اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ارتقا و کسب مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای توانمندسازی این قشر از جامعه به منظور ورود به بازار کار پس از پایان خدمت دوره است.
وی افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به یگان خدمتی خود نسبت به ثبت نام در این دوره از مسابقات شرکت کنند، همچنین با توجه به رتبه نخست کشوری خوزستان درآموزش مهارت‌آموزی سربازان باید در این دوره از مسابقات تیمی با قدرت شرکت کنند.

ملایی هزاروندی ادامه داد: این مسابقات در بین تمامی سربازان وظیفه ماهر سراسر استان در چهار سطح شهرستان، استان، سازمان (ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع) و سراسری برگزار می‌شود و همه یگان‌های نیروهای مسلح و سربازان ماهر در آن مشارکت می‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ۱۵ نفر از سربازان ماهر برگزیده و پس از حضور در اردوی مهارتی و شرکت در دوره‌های باز آموزی به رقابت‌های ملی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: شناسایی نفرات نخبه، تشکیل کمیته فنی، کمیته روانشناسی و رعایت نظم و انضباط و تمرین نفرات برگزیده در پژوهش‌های مسابقات ملی مهارت ضرورت دارد.

ملایی هزاروندی توضیح داد: این مسابقات در ۱۵ رشته شامل تیراندازی، امداد و نجات (خود امدادی و دگر امدادی)، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، نرم افزار برنامه نویسی پایتون، تعمیرکار خودروی سبک، تعمیرکار سخت افزار تلفن همراه، تعمیرکار آبگرمکن دیواری و پکیج، نانوایی سنتی لواشی، آرایشگری مردانه، درب و پنجره ساز پروفیل آهنی، نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی دریچه‌ای و اسپلیت، آشپزی سنتی و تعمیرکار برق خودرو برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید:  برگزاری همایش نظام جامع آموزش مهارتی با هدف مشارکت بخش خصوصی در ارائه آموزش‌ها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: مرحله پایانی مسابقات و اعلام برگزیدگان نهایی مسابقات در دهه فجر برگزار خواهد شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *