نخستین المپیاد مهارتی سربازان وظیفه در تبریز برگزار می شود

نخستین المپیاد مهارتی سربازان وظیفه در تبریز برگزار می شود

جلسه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از  برگزاری نخستین المپیاد مهارتی سرباز در تبریز خبر داد.

علی مشایخی یکشنبه اظهار کرد: در جریان سفر سردار کمالی مشاور قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح کشور به تبریز پیشنهاد برگزاری مسابقات مهارتی بین سربازان نیروهای نظامی و انتظامی را ارائه دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال این قرارگاه از پیشنهاد ارائه شده و تدوین شیوه نامه آن مقرر شد نخستین المپیاد مهارتی سربازان یگان های مسلح در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شود و بر همین اساس پنج سرباز دارای مهارت های فنی و حرفه ای از هر یک از یگان های نظامی در مرحله شهرستانی رقابت خواهند کرد.

وی از انجام مقدمات حضور در این المپیاد توسط نیروی انتظامی و سپاه و انجام هماهنگی لازم با ارتش در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: نفرات برتر مرحله شهرستانی در اردوی آموزشی استانی سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده و در نهایت سه نفر از هر یگان برای حضور در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

مشایخی گفت: با توجه به ارایه پیشنهاد اولیه از سوی استان به احتمال بالا تبریز میزبان مرحله کشوری نخستین المپیاد مهارتی سربازان یگان های مسلح خواهد بود و نفرات برتر شهرستانی پس از مصاحبه های کتبی و عملی به اردوی آموزشی استانی راه خواهند یافت و در مرحله کشوری نیز جوایز و تشویق های قابل توجهی از جمله ترفیع درجه برای مربیان و فرماندهان یگان ها و تشویق خدمتی و ریالی برای سربازان در نظر گرفته خواهد شد.

حتما بخوانید:  مهارت‌آموزی ابزاری برای پیشرفت کشورهاست

وی با اشاره به تاکید فرمانده کل قوا بر لزوم کسب یک مهارت توسط سربازان تا پایان دوره خدمتی، اظهار کرد: هر سربازی که موفق به کسب کارت مهارت در این مدت نشود امکان دریافت کارت پایان خدمت نخواهد داشت و همچنین هر سربازی اگر قبل از اعزام موفق به دریافت یک کارت مهارت شود، از امتیاز ۲ ماه کسر خدمت سربازی برخوردار خواهد شد.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تا ۲۱ آبان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *