۴.۵ میلیون نفر ظرف دو سال دوره‌ مهارتی دیدند

۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.
به گزارش ایسنا،‌ یکی از عوامل موثر و کلیدی در توسعه جوامع، آموزش نیروی انسانی است که در صورت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند مزایای بسیاری به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به دنبال داشته باشد.

کارگاه

کارشناسان بر این باورند که ارائه آموزش‌های مهارتی نوعی سرمایه‌گذاری است و توجه به دوره‌های کارآموزی و مهارت‌آموزی علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال و خلق فرصت‌های شغلی به حل مشکل بیکاری کمک کرده و موجب افزایش بهره‌وری در مجموعه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی ۹ ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ۷۵۲ هزار و ۹۱۲ نفر دوره آموزش دولتی ارائه شده که از این میزان، ۳۳۱ هزار و ۸۲۷ نفردوره در بخش صنعت، ۲۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر دوره در بخش خدمات، ۹۳ هزار و ۲۸۹ نفر دوره در بخش فرهنگ و هنر و ۶۲ هزار و ۱۱۶ نفر دوره در بخش کشاورزی بوده است.

همچنین طی این مدت یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۳۶ نفر دوره آموزش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های آزاد و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی ارائه شده که بیشترین میزان دوره آموزشی متعلق به بخش خدمات با بیش از ۶۷۳ هزار نفر دوره و بخش صنعت با ۴۶۶ هزار و ۲۳۱ نفر و کمترین دوره آموزشی ارائه شده متعلق به بخش‌های کشاورزی و فرهنگ و هنر بوده است.

حتما بخوانید:  نهضت مهارت‌آموزی باهدف رشد ضریب اشتغال در قم اجرا می‌شود
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *