۸۰ درصد آموزش‌ها در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور کارگاهی است

۸۰ درصد آموزش‌ها در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور کارگاهی است


کارگاه

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به رویکرد مهارتی در آموزش دانشجویان این دانشگاه گفت: ۸۰ درصد آموزش‌ها در واحدهای این دانشگاه در کشور به صورت کارگاهی ارایه می‌شود. عرفان خسرویان روز سه شنبه در دیدار با استاندار سمنان در استانداری افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است و سهم ۲۰ درصدی از آموزش عالی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تنها دانشگاهی است که بر پایه آموزش های مهارتی فعال است، تاکید کرد: سه هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی در واحدهای این دانشگاه در کشور زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای خدمت‌رسانی به دانشجویان را بر عهده دارد و ۸۰ درصد آموزش ها در کارگاه ها ارایه می شود.

خسرویان ادامه داد: امروزه دانشگاه های فنی و حرفه ای یکی‌ از زیربرنامه‌های توسعه صنعت و اشتغال در کشورها هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به دانشگاهی بودن استان سمنان، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند در حوزه اشتغال و رونق واحدهای صنعتی زودبازه و خرد اقدامات خوبی رقم برند.

آموزش‌های مهارتی و فرصت اشتغال دانش‌آموختگان

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: فراگیری مهارت های تخصصی در کنار آموزش های علمی و تئوری در دانشگاه ها، امری حائز اهمیت و زمینه‌ساز اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

سیدمحمدرضا هاشمی، سمنان را استانی دانشگاهی و سطح سواد و سرانه دانشجو را در استان از میانگین‌ کشوری بالاتر معرفی کرد و افزود: بر اساس برآوردها،‌ در حوزه‌ صنعت استان سمنان زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰‌ هزار نفر نیروی کار مهیا است.

حتما بخوانید:  مهارت باریستایی، پنج روز بیاموزید پنجاه سال بهره ببرید

وی با بیان اینکه طرح‌ بورسیه صنعتی درحال حاضر برای پرورش دانشجویان‌ دارای مهارت ویژه اشتغال در واحدهای صنعتی استان در حال اجرا است، ابراز کرد: امروز نیاز است تا ظرفیت‌های موجود در حوزه دانشگاه فنی و حرفه ای در مسیر آموزش و پرورش دانشجویان متخصص و دارای مهارت افزایش یابد.

استاندار سمنان تاکید کرد: ارائه آموزش های مهارتی ویژه جوانان در روستاها نیز از دیگر موردی است که‌ می تواند زمینه و بستر مهارت‌آموزی و آمادگی نیروی جوان روستایی را برای اشتغال فراهم کند.

استان سمنان بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *