مهارت باریستایی، پنج روز بیاموزید پنجاه سال بهره ببرید

آنچه در این مطلب خواهید آموخت

مهارت باریستایی، پنج روز بیاموزید پنجاه سال بهره ببرید


قهوه ریختن

باریستایی یک مهارت یا شغل خاص و حرفه ای است که علاوه بر تنوع، هیجان و جذابیتی که دارد همیشه می توانید به درآمد یا اشتغال در آن نظر داشته باشید.

برای فعالیت به عنوان یک باریستا سن و جنسیت مهم نیست. علاقه نیاز است و کمی پشتکار و برنامه‌ریزی.

باریستا یا کافی من کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

باریستا شخصی است که در حوزه قهوه و نوشیدنی‌ها دانش و مهارت تخصصی دارد.
خانم یا آقای باریستا قهوه را مثل کف دستش می‌شناسد! و به کمک ابزارهای دم آوری قهوه و مهارتی که دارد، قهوه‌هایی درست می‌کند که عطر و طعم بی نظیری داشته و همیشه در حافظه می‌ماند.
نوشیدنی‌هایی مثل: اسپرسو، لته، آمریکانو، کاپوچینو، موکا و … نمونه‌هایی از هنر دست یک باریستا هستند.
البته خیلی از باریستاها در درست کردن نوشیدنی‌های سرد هم تخصص دارند. نوشیدنی‌هایی مثل: انواع شیک‌ها، اسموتی‌ها، موکتل‌ها و …

چطور وارد حرفه باریستایی شوید؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای آغاز راه باریستایی، داشتن علاقه به قهوه و آدم هاست چراکه بیش‌ترین چیزی که یک باریستا با آن در ارتباط است قهوه و آدم‌ها هستند. پس از آن علاقه و استعداد در حوزه تهیه قهوه و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد است. برای باریستا شدن هم نیاز به اطلاعات تخصصی و هم نیاز به آموزش و تمرین‌ عملی است.

کسب مهارت‌های قهوه و باریستا چه مزایایی دارد؟

باریستا

بازار قهوه و کافه در ایران رونق داشته و رشد خیلی خوبی را تجربه می‌کند. با داشتن مهارت باریستایی می‌توانید شغلی جذاب با درآمد مناسب داشته باشید.
باریستایی یک مهارت بین المللی است. با کسب این مهارت می‌توانید در سراسر دنیا مشغول به کار شوید. به ویژه اگر قصد دارید در کشوری دیگری زندگی کنید این مهارت برای پیدا کردن شغل و درآمد در کشور مقصد خیلی کمک‌تان می‌کند.
خیلی از رستوران‌ها و هتل‌ها قسمت بار کافه‌ را راه‌اندازی کرده‌ و پرسنل باریستا را به مجموعه خود اضافه کرده‌اند. به عنوان یک باریستا در رستوران‌ها و هتل‌ها هم می‌توانید مشغول به کار شوید.
شرکت‌های مختلف در حوزه نفت و پتروشیمی، نرم افزار، خودروسازی و … برای پذیرایی از پرسنل و مهمان‌های خود پرسنل باریستا استخدام می‌کنند.
در نهایت هنر قهوه، جذاب و هیجان‌انگیز است حتی اگر قصد فعالیت حرفه‌ای در این حوزه را ندارید می‌توانید برای دل خودتان یا مهمان‌هایتان قهوه‌های درجه یک دم کنید.

مدرک معتبر باریستا را از کجا دریافت کنیم؟

معتبرترین مدرک در حوزه قهوه و باریستا، مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای است. این مدرک قابل ترجمه و بین المللی است و می‌توانید آن را به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه کنید.

مراقب باشید کلاه «مدرک بین المللی باریستا» سرتان نرود!

برخی مؤسسات آموزش باریستا ادعا می‌کنند «گواهی پایان دوره بین‌المللی قابل استعلام» از آمریکا، انگلیس، آلمان و … می‌دهند و شما هم وسوسه می‌شوید که مدرک را بگیرید، غافل از اینکه این یک دروغ بزرگ است که نه‌تنها هزینه اضافی برای شما دارد بلکه نوعی کلاهبرداری آموزشی هم هست. تنها مدرک قابل ترجمه و بین المللی در ایران، همان مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای است.

Rate this post
حتما بخوانید:  دومین رویداد ماهرانه دانش آموزی در قزوین برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *