مهارت‌آموزی ابزاری برای پیشرفت کشورهاست

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مهارت‌آموزی ابزاری برای پیشرفت کشورهاست

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای را به‌عنوان راهی برای ایجاد سرمایه انسانی و تقویت رشد اقتصادی عنوان کرد. از سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور، «مهرداد عظیمی» در نشست با اعضای دبیرخانه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی، دلیل بیکاری را عدم وجود مهارت‌هایی که هر کشور به آن نیاز دارد برشمرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌های یک ملت از طریق آموزش حرفه‌ای، یکی از مولفه‌های مهم توسعه سرمایه انسانی است. برخی از جوامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بی‌اهمیت نشان می‌دهند و این امر باعث شده افراد بیشتر به سمت دانشگاه‌ها گرایش یابند و در نهایت منجر به بیکاری نیروی کار یک کشور شود.

کارگاه

توسعه سرمایه انسانی، با بنیادی کردن آموزش‌های مهارتی

دبیر شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، توسعه سرمایه انسانی را با بنیادی کردن آموزش‌های مهارتی امکان پذیر دانست و گفت: جوامع باید آموزش فنی و حرفه‌ای را با هدف یافتن راه‌حل‌های ماندگار برای ایجاد اعتماد به‌نفس در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ترویج کنند. نیاز به ایجاد اعتمادبه‌نفس ریشه در داستان‌های موفقیت کشورهایی است که تاکید بر آموزش فنی و حرفه‌ای را مسیری برای ارائه مهارت‌های مهم صنعت می‌دانند.

ارتباط جدی مهارت‌آموزی با اشتغال و اقتصاد

وی تصریح‌کرد: در کشور ما به دلیل ادای احترامی که به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می شود، یک نوع بدبینی به آموزش مهارتی ایجاد کردند، این در حالی است که فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط جوانان یک ضرورت و زمینه ساز موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی و رفع مشکل بیکاری است.

حتما بخوانید:  معاون پژوهشی وزیر علوم: تقویت نظام نوآوری باز، در کشور ضروری است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: تا زمانی که به ارتباط جدی مهارت آموزی با اقتصاد و اشتغال دقت نشود، اقتصاد ناپایدار و انبوه بیکاران را شاهد خواهیم بود.

خودباوری و خود آگاهی نسبت به توانایی و استعداد، لازمه مهارت افزایی است

معاون وزیر تعاون افزود: لازمه مهارت افزایی، خودباوری و خودآگاهی نسبت به توانایی‌ها و استعدادهای فردی است و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در توسعه مهارت آموزی و ایجاد فرصت های شغلی جدید و کارآفرینی نقش مهمی دارد.

عظیمی، ضمن بازدید از محل دبیرخانه شورا و گفت‌وگو با همکاران، بر نقش شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی در ارتقای جایگاه مهارت آموزی در کشور و فراگیر شدن موضوع مهارت در بین دولتمردان و آحاد جامعه تاکید کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *