رشد سنجش مهارت در سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور

رشد سنجش مهارت در سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور

علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از رشد سنجش مهارت در سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان با اعلام این در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر در آزمون های دانشی و عملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور شرکت کردند گفت: این سازمان در سال گذشته برای یک میلیون و صد هزار نفر از کارجویان، کارآموزان ،شاغلین صنایع و صنوف و متقاضیان آزاد گواهینامه مهارت صادر نموده است.

 رفع محدودیت از برگزاری آزمون ادواری

شهریور با بیان اینکه بازار کار کشور نیاز شدید به نیروی کار ماهر دارد افزود: این سازمان تلاش کرده است با رفع محدودیت از برگزاری آزمون ادواری و توسعه کارگاه های سنجش مهارت زمینه را برای سرعت بخشیدن به تعیین صلاحیت حرفه ای متقاضیان دریافت گواهینامه مهارت فراهم نماید.

وی با اعلام اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۵۰ هزار نفر در فرایند سنجش مهارت شرکت کرده اند افزود: این تعداد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

حتما بخوانید:  مدرسه جهادی خواندن؛ الگویی برای ارائه خدمات فرهنگی

 دریافت شهریه و تعرفه های آموزش و آزمون در چارچوب قانون و مقررات

شهریور با بیان اینکه پرداخت هرگونه شهریه و یا تعرفه بابت آموزش و سنجش مهارت بایستی در چارچوب قانون و مصوبات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باشد اعلام نمود: اخذ هرگونه وجهی مازاد بر مصوبات مذکور غیر قانونی است.

وی افزود: ارائه آموزش در مراکز دولتی فنی و حرفه ای برای عموم افراد رایگان است ولی در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در قبال دریافت شهریه مصوب انجام می شود.

شهریور با بیان اینکه تعرفه ثبت نام در دوره های آموزشی برای کلیه افراد و رشته ها ۱۰ هزار تومان می باشد افزود: هزینه آزمونهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای رشته خدمات ۶۰ هزار تومان و برای رشته های صنعت ،  کشاورزی و فرهنگ و هنر ۹۰ هزار تومان می باشد.

علی حسین شهریور با بیان اینکه افراد فرصت دارند سالانه ۲ بار در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت نمایند گفت: هزینه آزمون مجدد برای همه رشته ها ۹۰ هزار تومان می باشد.

وی تاکید کرد دریافت هرگونه وجه مازاد بر تعرفه های مذکور برای معرفی افراد به آزمون ها از جمله آزمون ادواری غیر قانونی است.

وی تاکید کرد این تعرفه ها باید توسط مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در معرض دید مهارت آموزان قرار داده شود.

 اعتبار و اصالت گواهینامه مهارت  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

وی با اعلام اینکه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای حق صدور گواهینامه مهارت برای افراد را ندارند و مدارکی که توسط آموزشگاهها صادر می شود فاقد اعتبار و ارزش است گفت: گواهینامه مهارت به صورت انحصاری و پس از قبولی افراد در آزمون های کتبی (آنلاین) و عملی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صادر می شود. وی گفت:هزینه صدور گواهینامه مهارت ۵۰ هزار تومان می باشد و همه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای استعلام و اطمینان از اصالت گواهینامه مهارت به پرتال سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور مراجعه نمایند.

حتما بخوانید:  برترین‌های مسابقات ملی مهارت الکترونیک معرفی شدند

 فرایند ثبت نام و پرداخت هزینه های آزمون

شهریور با بیان اینکه کلیه فرایندهای ثبت نام و پرداخت هزینه های مربوط به آزمون و صدور گواهینامه به صورت الکترونیکی (اینترنتی) و از طریق پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای به نشانی www.portaltvto.ir انجام می شود گفت: افراد می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور اعلام نمایند.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *